Shodou okolnosti jsem o kampani na Spoluzaky nedavnou sestavoval nejaky material, takze tady je vycuc :-) Kampan na Spoluzaky zacala 16.5., na zacatku cervna jsme zacali postupne vymenovat dosavadni ciste netrikovy banner (1), ktery se inspiroval velmi uspesnym bannerem na sluzbu classmates.com, za mirne trikovy (2). Bannery jsou k videni tady: (1): http://temp.17.cz/spoluzaci.gif (2): http://temp.17.cz/spoluztrik.gif Statistiky banneru (1): 16.5. - 31.5., rozptylena reklama na cely Atlas 533.692 impresi, 4.072 kliku, 0,76 % CTR (bylo pouzito omezeni poctu zhlednuti na uzivatele) 21.5. - 31.5., homepage Atlasu 139.304 impresi, 2.237 kliku, 1,6 % CTR (bylo pouzito omezeni poctu zhlednuti na uzivatele) 16.5. - 31.5., BillBoard.cz, cileni na horni pozice s vyloucenim generatoru impresi + na nektere vybrane spodni pozice (kam spadlo treba Tiscali nebo iDnes) 5.138.896 impresi, 34.175 kliku, 0,67 % CTR (vzhledem k tomu, ze slo o masovou kampan, tak neni CTR tak velke, jak by mohlo byt, pri uzsim cileni by se dostalo cca na 1 procento, v zacatku kampane se CTR pohybovalo kolem 0,9 - 1 %, v druhem tydnu zacalo klesat k 0,5 % -> proto vymena banneru) 21.5 - 31.5., NewLinx, cileni na kategorie, kde se nenachazeji generatory impresi 1.783.592 impresi, 5.838 kliku, 0,33 % CTR (dalsi potvrzeni obecneho povedomi o tom, ze plochy v Linxovi jsou obecne horsi nez v BB - ostatne k tomu prispel i sam Cpress, ktery na vlastnich serverech Linxe vytlacuje pouze na uplne spodni pozice - to je ostatne duvod, proc druha cast kampane Spoluzaku v Linxovi vubec nebezi) Dosavadni statistiky banneru (2): 31.5. - 6.6.2002, jadro Atlasu (homepage + katalog + hledani), s omezenim na max. 3 zhlednuti na jednoho uzivatele 203.222 impresi, 2.960 kliku, 1,46 % CTR 31.5. - 6.6.2002, BillBoard.cz, cileni na horni pozice s vyloucenim generatoru impresi 2.692.185 impresi, 29.518 kliku, 1,1 % CTR 2.6.2002 - 6.6.2002, uzavreny vymenny system ARBOmedia 97.421 impresi, 2.258 kliku, 2,32 % CTR (potvrdilo se samozrejme - plochy, ktere jsou primarne urcene pro komercni reklamu, jsou vyrazne kvalitnejsi nez to, co se hlavne dava do beznych vymennych systemu :-) Vyvoj navstevnosti Spoluzaku: Pocet unikatnich uzivatelu na den podle iDotu: http://temp.17.cz/idot_usersperday.png - pred zacatkem kampane navstivilo Spoluzaky ve vsedni den cca 4.500 unikatnich uzivatelu, nyni to je 9-10.000 - zajimavejsi cisla jsou ta, ktera udavaji chovani uzivatelu (neni problem nahnat davy na jednu konkretni stranku sluzby, cil ovsem je, aby tu sluzbu poradne a pokud mozno opakovane pouzili): - ve stejnem grafu jsou videt i aktivni unikatni uzivatele (aspon 2 visits/den); zatimco pred zacatkem kampane tvorili aktivni uzivatele 15 - 17 % ze vsech, ted tvori asi 13 % (coz je velmi maly pokles vzhledem k tomu, kolik trafficu prijde pres bannery) - pocet dotviews na uzivatele a den (obdoba pageviews) poklesl z cca 19 na cca 17 (opet velmi maly pokles, vypovida to o tom, ze i lide, kteri jsou na sluzbe poprve, ji pouzivaji temer stejne intenzivne jako zkusenejsi) Cas straveny na webu na jednoho uzivatele a den podle iDotu: http://temp.17.cz/idot_timespent.png - je videt, ze pred zahajenim kampane byl prumerny cas straveny na Spoluzacich 11 minut, ted behem kampane je to cca 10 minut, tj. opet daleko mensi pokles, nez by se dalo ocekavat (dalsi maly propad je po nasazeni trikoveho banneru (2), coz je (zatim) vykompenzovano jeho vyssi CTR) I kdyz to vypada, ze navstevnost Spoluzaku je ted uz dost velka, myslim, ze je tu jeste prostor pro rust - classmates.com maji v USA mesicni reach pres 17 %, coz by v ceskych pomerech odpovidalo 425.000 unikatnim navstevnikum za mesic (podle idotu) - coz jsou napr. cca 2/3 navstevnosti celeho portalu Centrum.cz vcetne Xchatu :-) Zdroj pro udaj o reachi classmates.com v USA: http://www.jmm.com/xp/jmm/press/mediaMetrixTop50.xml Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz Atlas.cz > -----Original Message----- > From: Marek Prokop [mailto:mprokop@prokopsw.cz] > Sent: Wednesday, June 05, 2002 11:10 PM > To: reklama@nawebu.cz > Subject: spoluzaci > > > Dobry den, > > docela mne zaujala bannerova reklama na sluzbu > spoluzaci.atlas.cz, ktera momentalne bezi na dosti serverech. > Jednak je banner hezky udelany -- IMHO skoro dokonaly vzor > netrikoveho banneru, ktery presne sdeli to, co ma, upouta a lide > si z nej dokonce zapamatuji URL, i kdyz nekliknou. > > Nicmene jeste zajimavejsi mi pripada jina vec. Je to reklama na > elektronickou sluzbu, u ktere jde krasne zmerit odezvu. Nemam na > mysli CTR, ale vliv na primou aktivitu uzivatelu. Dokonce by sel > snadno zjistit i narust poctu uzivatelu podle jejich veku a > vzdelani. > > Nechtel by se s nami pan Lahvicka podelit o nejaka cisla, trebas > i mlhava a priblizna? > > Dekuji, > > Marek Prokop > > > > -------------------------------------------------------------- > ------------ > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:01 CEST