RE: spoluzaci

From: Jiri Lahvicka (Lahvicka@atlas-as.cz)
Date: 06. 06. 2002, 09:14 CEST


Shodou okolnosti jsem o kampani na Spoluzaky nedavnou sestavoval nejaky
material, takze tady je vycuc :-)

Kampan na Spoluzaky zacala 16.5., na zacatku cervna jsme zacali postupne
vymenovat dosavadni ciste netrikovy banner (1), ktery se inspiroval
velmi uspesnym bannerem na sluzbu classmates.com, za mirne trikovy (2).
Bannery jsou k videni tady:

(1): http://temp.17.cz/spoluzaci.gif
(2): http://temp.17.cz/spoluztrik.gif

Statistiky banneru (1):

16.5. - 31.5., rozptylena reklama na cely Atlas
533.692 impresi, 4.072 kliku, 0,76 % CTR (bylo pouzito omezeni poctu
zhlednuti na uzivatele)

21.5. - 31.5., homepage Atlasu
139.304 impresi, 2.237 kliku, 1,6 % CTR (bylo pouzito omezeni poctu
zhlednuti na uzivatele)

16.5. - 31.5., BillBoard.cz, cileni na horni pozice s vyloucenim
generatoru impresi + na nektere vybrane spodni pozice (kam spadlo treba
Tiscali nebo iDnes)
5.138.896 impresi, 34.175 kliku, 0,67 % CTR (vzhledem k tomu, ze slo o
masovou kampan, tak neni CTR tak velke, jak by mohlo byt, pri uzsim
cileni by se dostalo cca na 1 procento, v zacatku kampane se CTR
pohybovalo kolem 0,9 - 1 %, v druhem tydnu zacalo klesat k 0,5 % ->
proto vymena banneru)

21.5 - 31.5., NewLinx, cileni na kategorie, kde se nenachazeji
generatory impresi
1.783.592 impresi, 5.838 kliku, 0,33 % CTR (dalsi potvrzeni obecneho
povedomi o tom, ze plochy v Linxovi jsou obecne horsi nez v BB - ostatne
k tomu prispel i sam Cpress, ktery na vlastnich serverech Linxe
vytlacuje pouze na uplne spodni pozice - to je ostatne duvod, proc druha
cast kampane Spoluzaku v Linxovi vubec nebezi)



Dosavadni statistiky banneru (2):

31.5. - 6.6.2002, jadro Atlasu (homepage + katalog + hledani), s
omezenim na max. 3 zhlednuti na jednoho uzivatele
203.222 impresi, 2.960 kliku, 1,46 % CTR

31.5. - 6.6.2002, BillBoard.cz, cileni na horni pozice s vyloucenim
generatoru impresi
2.692.185 impresi, 29.518 kliku, 1,1 % CTR

2.6.2002 - 6.6.2002, uzavreny vymenny system ARBOmedia
97.421 impresi, 2.258 kliku, 2,32 % CTR (potvrdilo se samozrejme -
plochy, ktere jsou primarne urcene pro komercni reklamu, jsou vyrazne
kvalitnejsi nez to, co se hlavne dava do beznych vymennych systemu :-)



Vyvoj navstevnosti Spoluzaku:

Pocet unikatnich uzivatelu na den podle iDotu:
http://temp.17.cz/idot_usersperday.png

- pred zacatkem kampane navstivilo Spoluzaky ve vsedni den cca 4.500
unikatnich uzivatelu, nyni to je 9-10.000
- zajimavejsi cisla jsou ta, ktera udavaji chovani uzivatelu (neni
problem nahnat davy na jednu konkretni stranku sluzby, cil ovsem je, aby
tu sluzbu poradne a pokud mozno opakovane pouzili):
- ve stejnem grafu jsou videt i aktivni unikatni uzivatele (aspon 2
visits/den); zatimco pred zacatkem kampane tvorili aktivni uzivatele 15
- 17 % ze vsech, ted tvori asi 13 % (coz je velmi maly pokles vzhledem k
tomu, kolik trafficu prijde pres bannery)
- pocet dotviews na uzivatele a den (obdoba pageviews) poklesl z cca 19
na cca 17 (opet velmi maly pokles, vypovida to o tom, ze i lide, kteri
jsou na sluzbe poprve, ji pouzivaji temer stejne intenzivne jako
zkusenejsi)

Cas straveny na webu na jednoho uzivatele a den podle iDotu:
http://temp.17.cz/idot_timespent.png

- je videt, ze pred zahajenim kampane byl prumerny cas straveny na
Spoluzacich 11 minut, ted behem kampane je to cca 10 minut, tj. opet
daleko mensi pokles, nez by se dalo ocekavat (dalsi maly propad je po
nasazeni trikoveho banneru (2), coz je (zatim) vykompenzovano jeho vyssi
CTR)



I kdyz to vypada, ze navstevnost Spoluzaku je ted uz dost velka, myslim,
ze je tu jeste prostor pro rust - classmates.com maji v USA mesicni
reach pres 17 %, coz by v ceskych pomerech odpovidalo 425.000 unikatnim
navstevnikum za mesic (podle idotu) - coz jsou napr. cca 2/3
navstevnosti celeho portalu Centrum.cz vcetne Xchatu :-)
Zdroj pro udaj o reachi classmates.com v USA:
http://www.jmm.com/xp/jmm/press/mediaMetrixTop50.xml



Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz
Atlas.cz









> -----Original Message-----
> From: Marek Prokop [mailto:mprokop@prokopsw.cz] 
> Sent: Wednesday, June 05, 2002 11:10 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: spoluzaci
> 
> 
> Dobry den,
> 
> docela mne zaujala bannerova reklama na sluzbu 
> spoluzaci.atlas.cz, ktera momentalne bezi na dosti serverech. 
> Jednak je banner hezky udelany -- IMHO skoro dokonaly vzor 
> netrikoveho banneru, ktery presne sdeli to, co ma, upouta a lide 
> si z nej dokonce zapamatuji URL, i kdyz nekliknou.
> 
> Nicmene jeste zajimavejsi mi pripada jina vec. Je to reklama na 
> elektronickou sluzbu, u ktere jde krasne zmerit odezvu. Nemam na 
> mysli CTR, ale vliv na primou aktivitu uzivatelu. Dokonce by sel 
> snadno zjistit i narust poctu uzivatelu podle jejich veku a 
> vzdelani.
> 
> Nechtel by se s nami pan Lahvicka podelit o nejaka cisla, trebas 
> i mlhava a priblizna?
> 
> Dekuji,
> 
> Marek Prokop
> 
> 
> 
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:01 CEST