Re: Stali jsme se obeti viru ;-)

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 15. 03. 2002, 20:41 CET


---> Dobry den,

> Já je chytil všechny :-))

dneska me Martin Marecek, ktery se zivi timtez jako Nexen,
privedl na zajimavou myslenku. Pokud bannery s flashovou 
hrou Durexu byly vyzadany zamerne (pres odkaz v mailu nebo 
odklikem na strance), muzeme tedy dnes povazovat tech 8.500 
zobrazeni za CTR. Jestlize bychom podoneho poctu chteli 
dosahnout beznym bannerem s jednoprocentni klikatelnosti, 
potrebovali bychom 850.000 impresi. Podle ceniku 
Lupy by za ne klient zaplatil 459.000 korun (podle 
ceniku Billboardu 127.500 korun).

Bezny banner obvykle stoji kolem 2.000 korun a nakoupi 
se tak 200.000--500.000 impresi. V Billboardu tedy za takovou 
kampan zaplatite 30.000--75.000 korun (celkem tedy 
32.000--77.000 korun). Z tehle impressi dosahnete 
maximalne 2.000 az 5.000 prokliku a dost.

Vzhledem k tomu, ze si lide ten banner mohou dal a dal preposilat, 
a vy uz nic neplatite, pak mi prijde, ze virovy marketing je krute 
vyhodny, i kdyz za flashovy banner zaplatite nepomerne vice.

Navic, kdyz uz platite za flashovy banner, tak se odkliky nezvysi, 
Kdyz tedy mate zaplatit 10.000 misto 2.000 za stejny ucinek, 
bylo by rozumejsi koupit poradny banner za 20.000--50.000 
a snizit castku na impresse. Kdyz si tedy poridite banner za 30.000, 
snizite pocet impressi o 200.000, ze zbylych 300.000 impressi 
dostanete cca 3.000 beznych odkliku + k tomu zadarmo navic 
virovy marketing, ktery v pripade Vajicka za tyden cinil dalsich 
8.500 odkliku. Jinymi slovy: za 77.000 korun muzete ziskat bud 
3.000 odkliku z banneru s flashem nebo 5.000 z banneru s GIFem, 
nebo 11.500 z flashoveho banneru a viroveho sireni.

Jak nad tim tak premyslim, asi za chvili na webu bude plno banneru 
se hrami, lidi to prestane bavit a budeme muset zacit vymyslet nove 
nesmysly pro zvyseni uspesnosti. Ach jo.

BTW: Toto neni reklama na Vajicko. Jsme snad jediny vymenny 
system, s pomerem 1+ : 0 (jedno a vice zobrazeni za nic ;-).

--
=M=



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:43 CEST