Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 31. 10. 2001, 09:48 CET


Hodnotit podle jednoho kontrolního nákupu je totéž, jako "hodnotit" počasí v
daném místě podle toho, jak je zrovna v den hodnocení. Je hezky - ergo je tu
pořád hezky. Je zrovna hnusně - "v této zemi panuje ošklivé počasí".
Nákup ovlivňuje hodně proměnlivých faktorů, a to dokonce i u zboží, které je
skladem (např. dobu dodání ovlivňuje to, zda si člověk objedná zboží v deset
ráno či v šest odpoledne, v pátek nebo v pondělí, zda zvolí kurýra nebo
českou poštu, zda bydlí na samotě nebo ve velkém městě, zda si nechá dodat
do práce nebo domů atd.). Značná část zboží, ZEJMÉNA u bílého zboží, není
přímo skladem u obchodníka, ale u smluvního partnera, často bůhvíkde a často
se objednává speciálně, jde-li o neobvyklý, velmi málo prodávaný kus.
Čili: z jedné objednávky nelze NAPROSTO vyhodnotit chování obchodníka při
dodání. A ještě: chci-li kteréhokoli internetového obchodníka potopit, tak
to udělám - i toho nejlepšího. Udělám takovou dodávku, že nezasvěcený čtenář
si bude myslet, že je standardní, a přitom vím, že je nedodatelná, protože
použiju několik špinavých triků, vůči nimž je obchodník bezmocný. A pak to
veřejně rozmáznu v nějakém článku na webu...



----- Original Message -----
From: <samcenko@planeta.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Wednesday, October 31, 2001 9:15 AM
Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)


> No, mozna je to pro tuto konferenci trosku OT,
> 1) Mozna by se to dalo kvalifikovat jako podvod (ale v tom pripade by byly
> podvodnici napr. redaktori MF Dnes, kteri podobne testy pravidelne
delaji -
> at uz internetove obchody, ci zasilatelske sluzby) - toto bychom meli
nechat
> spise na pravniky :-))
> 2) Souhlasim s Markem Prokopem. Kontrolni nakup by MEL (!) byt proveden.
ALE
> nejde ani tak o to, zda treba server vrati penize, ALE i o to ZDA (a do
kdy
> a v jakem stavu) bude ZBOZI VUBEC (!) dodano. Jak muzu hodnotit nejaky
shop,
> kdyz tam proste nenakoupim a nezjistim, jestli je vubec funkcni?? (Kdyz to
> vezmu ad absurdum - tak to muzu potom jako nejlepsi vyhlasit shop, ktery
je
> perfektne uzivatelsky naprogramovany, ale treba uz 2 mesice nefunkcni !!).
> Sorry, ale kdyz uz delam recenzi shopu, tak samozrejme musim pocitat i s
tim
> nakupem (a osobne vim, ze staci obvolat par znamych a ten se chysta koupit
> televizi, ten zas pracku, ten zas lednicku)...
> Pane Zandl, pro Vas by snad byla pouzitelna recenze, kde by nekdo napr. na
> prvnim miste vyhodnotil nejaky shop, ale pri objednani byste zjistil, ze
> napr. dodaci lhuta je 2 mesice?? (i dodaci lhuty "pan recenzent" trosku
> zapomnel zminit). Podle me je naopak "prasarna" (abych pouzil Vase slova)
> udelat test takovym zpusobem jakym byl udelan (i proto jsem se zpocatku -
> jak jsem pozdeji zjistil tak mylne (a nebyl jsem sam) - domnival, ze jde o
> P.R. clanek)...
> S pozdravem a pranim prijemneho dne (dnes to vypada, ze bude svitit
slunicko
> :-)
> Petr Samcenko
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: <Patrick.Zandl@mobil.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Wednesday, October 31, 2001 8:30 AM
> Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz)
>
>
>
> Nevim, co vam na tom prijde fer - lednicku odeberete od obchodnika, ten ji
> odebere od dodavatele a vy mu ji pak vratite - on ma lednicku navic. Rekl
> bych, ze by z toho vetsina internetovych obchodu byla nadsena. Lednicka
> neni vracena knizka...
>
> Navic obchodnik vam muze zauctovat poskozeni a dalsi vylohy, takze ani
jako
> server byste si to nemusel uzit.
>
> Prijde mi to spis blby vtip, prominte, ale delat takovou vec je dost
> prasarna, ne test shopu.
>
> hezky den,
>
> Patrick Zandl
> ================================
> Mobil Media a.s. - http://www.mobil.cz
> Vinohradska 10, Praha 2. tel. +420-2-22 06 45 00
> email. patrick.zandl@mobil.cz
>
>
>
>                     Marek Prokop
>                     <mprokop@prok        To:     "'reklama@nawebu.cz'"
> <reklama@nawebu.cz>
>                     opsw.cz>             cc:
>                                          Subject:     Kontrolni nakup
(bylo:
> PR clanky na zive.cz)
>                     31.10.2001
>                     02:00
>                     Please
>                     respond to
>                     reklama
>
>
>
>
>
>
> Hlavenka Jiri [SMTP:jiri.hlavenka@cpress.cz] napsal:
> > Kontrolní nákup u zboží za 10 000 a u několika obchodů
> > se uskutečňuje docela těžko. Kdo by ho zaplatil?
>
> Pokud se nemylim, maji u nas vsichni internetovi obchodnici povinnou
> zaruku vraceni penez. Myslim, ze kontrolni nakup s naslednym vracenim
> by serioznost obchodnika proveril velmi dobre. Ja bych v clanku tuto
> informaci (chovani obchodnika pri vraceni zbozi) urcite ocenil.
>
> Muze se to mozna zdat vuci obchodnikovi trochu drsne, pokud se ale
> svych zavazku zhosti dobre, bude mu odmenou dobra recenze. Pripada mi
> to fer -- bral bych to jako obchodnik i jako ctenar.
>
> Zdravi,
>
> Marek Prokop
> -----------------------------------------------------------------
> PROKOP software s.r.o. - www aplikace, strategie, marketing
> mailto:mprokop@prokopsw.cz, http://www.prokopsw.cz/
> -----------------------------------------------------------------
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>
>
>
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST