Hodnotit podle jednoho kontrolního nákupu je totéž, jako "hodnotit" počasí v daném místě podle toho, jak je zrovna v den hodnocení. Je hezky - ergo je tu pořád hezky. Je zrovna hnusně - "v této zemi panuje ošklivé počasí". Nákup ovlivňuje hodně proměnlivých faktorů, a to dokonce i u zboží, které je skladem (např. dobu dodání ovlivňuje to, zda si člověk objedná zboží v deset ráno či v šest odpoledne, v pátek nebo v pondělí, zda zvolí kurýra nebo českou poštu, zda bydlí na samotě nebo ve velkém městě, zda si nechá dodat do práce nebo domů atd.). Značná část zboží, ZEJMÉNA u bílého zboží, není přímo skladem u obchodníka, ale u smluvního partnera, často bůhvíkde a často se objednává speciálně, jde-li o neobvyklý, velmi málo prodávaný kus. Čili: z jedné objednávky nelze NAPROSTO vyhodnotit chování obchodníka při dodání. A ještě: chci-li kteréhokoli internetového obchodníka potopit, tak to udělám - i toho nejlepšího. Udělám takovou dodávku, že nezasvěcený čtenář si bude myslet, že je standardní, a přitom vím, že je nedodatelná, protože použiju několik špinavých triků, vůči nimž je obchodník bezmocný. A pak to veřejně rozmáznu v nějakém článku na webu... ----- Original Message ----- From: <samcenko@planeta.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Wednesday, October 31, 2001 9:15 AM Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz) > No, mozna je to pro tuto konferenci trosku OT, > 1) Mozna by se to dalo kvalifikovat jako podvod (ale v tom pripade by byly > podvodnici napr. redaktori MF Dnes, kteri podobne testy pravidelne delaji - > at uz internetove obchody, ci zasilatelske sluzby) - toto bychom meli nechat > spise na pravniky :-)) > 2) Souhlasim s Markem Prokopem. Kontrolni nakup by MEL (!) byt proveden. ALE > nejde ani tak o to, zda treba server vrati penize, ALE i o to ZDA (a do kdy > a v jakem stavu) bude ZBOZI VUBEC (!) dodano. Jak muzu hodnotit nejaky shop, > kdyz tam proste nenakoupim a nezjistim, jestli je vubec funkcni?? (Kdyz to > vezmu ad absurdum - tak to muzu potom jako nejlepsi vyhlasit shop, ktery je > perfektne uzivatelsky naprogramovany, ale treba uz 2 mesice nefunkcni !!). > Sorry, ale kdyz uz delam recenzi shopu, tak samozrejme musim pocitat i s tim > nakupem (a osobne vim, ze staci obvolat par znamych a ten se chysta koupit > televizi, ten zas pracku, ten zas lednicku)... > Pane Zandl, pro Vas by snad byla pouzitelna recenze, kde by nekdo napr. na > prvnim miste vyhodnotil nejaky shop, ale pri objednani byste zjistil, ze > napr. dodaci lhuta je 2 mesice?? (i dodaci lhuty "pan recenzent" trosku > zapomnel zminit). Podle me je naopak "prasarna" (abych pouzil Vase slova) > udelat test takovym zpusobem jakym byl udelan (i proto jsem se zpocatku - > jak jsem pozdeji zjistil tak mylne (a nebyl jsem sam) - domnival, ze jde o > P.R. clanek)... > S pozdravem a pranim prijemneho dne (dnes to vypada, ze bude svitit slunicko > :-) > Petr Samcenko > > > > ----- Original Message ----- > From: <Patrick.Zandl@mobil.cz> > To: <reklama@nawebu.cz> > Sent: Wednesday, October 31, 2001 8:30 AM > Subject: Re: Kontrolni nakup (bylo: PR clanky na zive.cz) > > > > Nevim, co vam na tom prijde fer - lednicku odeberete od obchodnika, ten ji > odebere od dodavatele a vy mu ji pak vratite - on ma lednicku navic. Rekl > bych, ze by z toho vetsina internetovych obchodu byla nadsena. Lednicka > neni vracena knizka... > > Navic obchodnik vam muze zauctovat poskozeni a dalsi vylohy, takze ani jako > server byste si to nemusel uzit. > > Prijde mi to spis blby vtip, prominte, ale delat takovou vec je dost > prasarna, ne test shopu. > > hezky den, > > Patrick Zandl > ================================ > Mobil Media a.s. - http://www.mobil.cz > Vinohradska 10, Praha 2. tel. +420-2-22 06 45 00 > email. patrick.zandl@mobil.cz > > > > Marek Prokop > <mprokop@prok To: "'reklama@nawebu.cz'" > <reklama@nawebu.cz> > opsw.cz> cc: > Subject: Kontrolni nakup (bylo: > PR clanky na zive.cz) > 31.10.2001 > 02:00 > Please > respond to > reklama > > > > > > > Hlavenka Jiri [SMTP:jiri.hlavenka@cpress.cz] napsal: > > Kontrolní nákup u zboží za 10 000 a u několika obchodů > > se uskutečňuje docela těžko. Kdo by ho zaplatil? > > Pokud se nemylim, maji u nas vsichni internetovi obchodnici povinnou > zaruku vraceni penez. Myslim, ze kontrolni nakup s naslednym vracenim > by serioznost obchodnika proveril velmi dobre. Ja bych v clanku tuto > informaci (chovani obchodnika pri vraceni zbozi) urcite ocenil. > > Muze se to mozna zdat vuci obchodnikovi trochu drsne, pokud se ale > svych zavazku zhosti dobre, bude mu odmenou dobra recenze. Pripada mi > to fer -- bral bych to jako obchodnik i jako ctenar. > > Zdravi, > > Marek Prokop > ----------------------------------------------------------------- > PROKOP software s.r.o. - www aplikace, strategie, marketing > mailto:mprokop@prokopsw.cz, http://www.prokopsw.cz/ > ----------------------------------------------------------------- > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > > > > > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST