Dobry den, Asi se mnou vetsina z vas bude souhlasit, ze je e-mail potencialni velice zajimavy reklamni kanal, resp. ze se jim urcite stane. Ze sve zkusenosti spravce serveru Antispam.cz, oficialniho serveru sdruzeni NIX.CZ s cilem branit zneuzivani e-mailu k rozesilani necilenych a místy obtezujicich nabidek s obrovskymi prilohami mohu potvrdit, ze prave mezi malymi a stredni podniky v hojne mire dochazi k absenci znalosti této problematiky (ale i ve velkych firmach vinou nezodpovedneho zamestnance, který s vidinou snadneho zisku nakopiruje stovky adres, prilozi objemny dokument a stiskne odeslat...). V USA jiz existuje konkretni legislativa proti spamu, tuto problematiku resi i Evropska unie. Sice jsou tyto dve iniciativy o jisty kus (v pripade USA o znacny) před nami, ale proc bychom měli hasit rozsahly pozar když je mozne jednim pohybem udolat maly plaminek??. Tato otazka sice není tak efektni z politickeho hlediska (el. podpis je mnohem medialne vdecnejsi tema), coz ale v zadnem pripade nezmanena, ze by tentokrat soukromy sektor nemohl prijit s necim vlastnim. A prave proto jsem se pokusil oslovit par osob, které k této problematice mají co rict (D. Lukes, J. Peterka, kteří stali za vznikem serveru Antispam.cz, V. Vesely a M. Prokop) s cilem vydefinovat urcita pravidla. Jako entity, které mají k internetovemu reklamnimu deni co rict bych vas chtel poprosit o vyjadreni k zakladnim cilum této iniciativy (viz nize). Predem dekuji za tyto nazory. Jako iniciator bych v zadnem pripade nechtel postupovat stylem "reinventing the wheel", teziste navrhu pravidel bude spocivat ve trech dokumentech: Vyjadreni a definice spamu ze strany NIX, narizeni z USA a pristupu EU (CAUCE). Cile iniciativy/pracovni skupiny: . Dohodnout se na tom, co je spam a co spam neni (definice pravidel, umoznujici vyuziti e-mailu k reklamnim ucelum) . Umoznit rozvoj legitimniho pouzivani e-mailu k firemni a marketingove komunikaci (pokusit se predejit meznim situacim, kdy je bezna nabidka oznacovana za spam formou osvety a nastavenim jistych pravidel) . Osveta v oblasti pravidel komunikace: pravidla komunikace by mela postihovat i antivirovou problematiku, pokusit se provest osvetu na tema, ze se rozhodne nema klikat na vsechny prilohy a zduraznit dulezitost antivirove ochrany S pozdravem, ---------------------- Michal Zalesak, Web Projects Vaclavske namesti 21 Praha 1, 110 00 Czech Republic Tel.: +420/2/2410 9256 Mob: +420/608/112333 e-mail: zalesak@webprojects.cz WWW: www.webprojects.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:51 CEST