e-marketing, e-maily a spamovani

From: Michal Zalesak (zalesak@webprojects.cz)
Date: 29. 10. 2001, 15:26 CET


Dobry den,
Asi se mnou vetsina z vas bude souhlasit, ze je e-mail potencialni
velice zajimavy reklamni kanal, resp. ze se jim urcite stane. 

Ze sve zkusenosti spravce serveru Antispam.cz, oficialniho serveru
sdruzeni NIX.CZ s cilem branit zneuzivani e-mailu k rozesilani
necilenych a místy obtezujicich nabidek s obrovskymi prilohami mohu
potvrdit, ze prave mezi malymi a stredni podniky v hojne mire dochazi k
absenci znalosti této problematiky (ale i ve velkych firmach vinou
nezodpovedneho zamestnance, který s vidinou snadneho zisku nakopiruje
stovky adres, prilozi objemny dokument a stiskne odeslat...).

V USA jiz existuje konkretni legislativa proti spamu, tuto problematiku
resi i Evropska unie. Sice jsou tyto dve iniciativy o jisty kus (v
pripade USA o znacny) před nami, ale proc bychom měli hasit rozsahly
pozar když je mozne jednim pohybem udolat maly plaminek??. Tato otazka
sice není tak efektni z politickeho hlediska (el. podpis je mnohem
medialne vdecnejsi tema), coz ale v zadnem pripade nezmanena, ze by
tentokrat soukromy sektor nemohl prijit s necim vlastnim. A prave proto
jsem se pokusil oslovit par osob, které k této problematice mají co rict
(D. Lukes, J. Peterka, kteří stali za vznikem serveru Antispam.cz, V.
Vesely a M. Prokop) s cilem vydefinovat urcita pravidla.

Jako entity, které mají k internetovemu reklamnimu deni co rict bych vas
chtel poprosit o vyjadreni k zakladnim cilum této iniciativy (viz nize).
Predem dekuji za tyto nazory. Jako iniciator bych v zadnem pripade
nechtel postupovat stylem "reinventing the wheel", teziste navrhu
pravidel bude spocivat ve trech dokumentech: Vyjadreni a definice spamu
ze strany NIX, narizeni z USA a pristupu EU (CAUCE).

Cile iniciativy/pracovni skupiny:
. Dohodnout se na tom, co je spam a co spam neni (definice pravidel,
umoznujici vyuziti e-mailu k reklamnim ucelum)
. Umoznit rozvoj legitimniho pouzivani e-mailu k firemni a marketingove
komunikaci (pokusit se predejit meznim situacim, kdy je bezna nabidka
oznacovana za spam formou osvety a nastavenim jistych pravidel)
. Osveta v oblasti pravidel komunikace: pravidla komunikace by mela
postihovat i antivirovou problematiku, pokusit se provest osvetu na
tema, ze se rozhodne nema klikat na vsechny prilohy a zduraznit
dulezitost antivirove ochrany

S pozdravem,

----------------------
Michal Zalesak,
Web Projects
Vaclavske namesti 21
Praha 1, 110 00
Czech Republic
Tel.: +420/2/2410 9256
Mob: +420/608/112333
e-mail: zalesak@webprojects.cz
WWW: www.webprojects.cz 



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:51 CEST