Dobry den. Drive jsem v teto konferenci nacrtl podezreni, ze clanek p.Cermaka v Reflexu byl ucelovy a jako lobby tistene reklamy. Vcera jsem si koupil Reflex (c.30) a moje podezreni se prohloubilo. Prispevek je dost dlouhy, takze jen kdo ma cas. Je to lehke cteni, takze to neberte prilis vazne. Kdo si chce v letnim parnu pocist, at cte dal. Body jsou trideny v chronologickem poradi. spolecnosti 1. Internetova reklama zacala v posledni dobe viditelne "uzirat" z kolace vyhrazenych prostredku pro reklamu ze zadavatelskych spolecnosti. a. Tistene casopisy s urcitym zamerenim na obsah i cilovou skupinu ctenaru pocitili odliv nebo pokles (nebo neplneni planovaneho rozvoje) ve vsech smerech diky internetu . S cilovou ctenarskou skupinou , ktera se kryje s skupinou uzivatelu internetu (vyssi vzdelani, aktivni pristup k zivotu a zajem o okolni deni). 2. Internet pomalu ale jiste prevzal tu stafetu informacni studnice s nejaktualnejsim a komplexnim obsahem - normalni tistena reklama se pomalu neobejde bez www adresy a mailu jako zdroje aktualnich informaci. V novinach a televizi se jako informacni zdroje uvadi stranky a servery. Takze informace v casopisech (radio a TV zdarma(vyjma koncese) takze nezahrnovat) a novinach maji spise hodnotu vylucnosti a kvality autora nez hodnotu informace jako takove (vse se jednou objevi na netu). 3. Ve stejne dobe (mozna 1 cislo pred) kdy vysel kontroverzni demagogicky(kdo chce prida si uvozovky) clanek o internetove reklame byl v Reflexu zmenen design ala Internet - jakozalozky v horni paticce stranek, kostickovany systemovy font rubrik. Nektere rubriky byly prejmenovany (o tom dale). 4. Komentare na extra.cz z rad odborniku poukazovaly spise na nesmyslnost vyvodu autora a uroven clanku jako celku (s dilcimi snahami o vyvraceni konkretnich argumentu, ale to v pripade clanku spatne konstruovaneho moc nejde a jedine spravne je pouze konstatovani, ze vysledek je spatne a tema bylo autorem nepochopeno) nez by se prely primo s konkretnim obsahem a nadnesenymi otazniky. Naproti tomu byly souhlasne komentare laiku, ktere pouze bez podstatnych argumentu a znalosti veci pritakavaly autorovi ("komu vadi reklama at zvedne ruku, my ho v reflexu otisknem"). Uroven "novackeho" poradu kotel. 5. Komentare byly obcislo pretisteny ve vyberove forme s celostrankovym komentarem pana Cermaka, jenz v clanku chtel vyvolat mirny dojem couvani a zaroven vlastni pravdy, ackoliv popletl nekolik pojmu dohromady (prouzkova reklama mu najednou nevadila a spis mu vadily (popisoval) nove formy reklamy jako letajici bannery apod) - tedy umne posunul svoji argumentaci tak, aby mu zustali podklady sveho postoje, ackoliv ve zdrojovem clanku mluvil mirne o necem jinem. Zajimave je, ze komentare byly upraveny (s informaci o redakcni uprave na konci) kdy treba u meho prispevko zmenil prijmeni(sic! V komentari jsem ho napsal spravne i mu poslal 2 maily po prvnim clanku spravne, proste nejaky editor chtel byt chytrejsi nez vlastnik jmena), zkomolil nazev sluzby (andrenaline a bez .cz jen v tistene forme ne u zdrojoveho prispevku na netu- u ostatnich nazev spravne vcetne koncovky .cz) a co horsi, upravou prosel i nazev meho prispevku, ackoliv jsem sam zvolil a pouzil jiny a jimi pouzity nazev posunul vyznam meho prispevku emotivne jinam (kam chtel editor, ne ja), coz se zrejme hodilo pro nadpis cermakova komentare "Chladnou hlavu panove"). Nektere Komentare ostatnich pritakavacu podepsane osobnim jmenem opet svedci o dustojnem vyberu a argumentacnim poli. Zkratka manipulace s obecnym minenim ctenaru jak vysita. 6. Ted to nejlepsi na zaver: V poslednim reflexu se tema zase vratilo. Na strane 40 v modrem sloupci je otisten bez souvislosti (duvod udrzet tema a "bojovou frontu" zrejme) komentar jakehosi Libora Svobody, ktery potvrzuje argumentaci p.Cermaka v puvodnim clanku. Opet citove vyjadruje svuj negativni postoj k reklame okolo sebe (kdo ho nema, ze?) a mluvi do duse webmasterum. Vysledkem je tedy v ocich ctenaru skorovani Cermaka vuci oponentum. Aby to nebylo vsechno, na protejsi strance se do tematu obul Cermakuv kolega Ivan Straka, autor sloupku puvodne pojmenovanych GLOSA. Zde argumentuje ve prospech nazoru p.Cermaka tim, ze normalni reklamu prece muze vyhodit do kose, televizi prepnout a internetova ze ho stve kvuli zatezovani lince a agresivite - jako kdyby cetl text na strankach v rychlosti internetoveho spojeni. Tedy podsouval rovnitko Zatizena a pomala linka= Malo informaci prectu(prevedu do sveho vedomi). Pro laicke ctenare uvadi chybny udaj o reklame na "CLIO vidle", ktera byla na uvodce lupe. Uvadi ji jako nutnou klikaci, jinak by nebyl zobrazen obsah coz je nepravda (par vterin reklamy , pak zobrazeni obsahu lupy - pan Antos me muze kdyz tak opravit, jestli se pletu). Laik aniz by znal pravy stav veci si pomysli neco negativniho o nenasytnych zabednenych webmasterech, co nevychazi vstric vlastnim navstevnikum, a da za pravdu "reflex" skupine novinaru, kteri prece do internetu vidi jak nikdo jiny, i komentare otistene to prece rikaji! Nejvetsi humor je, ze puvodni nazev sloupku GLOSA pane Straky je prejmenovan od zmeny designu na nazev jeho domeny - GENTLEMAN.CZ - velikost nazvu rubriky 9,5x0,7cm. Dobry tisteny banner:) nemyslite? "clickrate" to bude urcite mit vysoky, i ja si ted "kliknul". Tento autor, ktery si umistil tak netradicne svuj banner (predpokladam ze zdarma) chce rozdavat rady a rozumy spravcum ostatnich sajtu, ze vlastne bannerovou reklamu nepotrebuji a jak je otravna a zbytecna. Prijde mi to jako pikantni paradox. Jeho vlastni slova "At hlavne provozovatele neroni krokodily slzy, jaci jsou chudaci a netvrdi, ze reklama na internetu je nutna k zivotu. Neni.". Ma pravdu. On ji urcite nepotrebuje. Ja se na svych strankach klidne vzdam reklamy, kdyz mi bude kazdy mesic Reflex tisknout URL s kratkym textem v rozmeru 9,5X0,7cm:). A dokonce to neni ani barter nebo vymena - na gentleman.cz neni odkaz na Reflex, jen na extra.cz. Tomu rikam vyhodny pomer! Aby to nebylo vsechno. V rubrice Pata kolona na strane 18 se p.Cermak, po zkusenostech s prvnim clankem o reklame, pousti do odbornych uvah o srovnavaci reklame. Na jedne strane to nesouvi, ale vzhledem k obsahu celeho cisla ano. Zkratka asi do toho uz poradne vidi:). A nejhezci dovetek na konci "jsem rad, ze jste tuto patou kolonu docetli az sem. Rekl bych, ze je o dost lepsi, nez bezne byva. Milos Cermak". No comment. Respektive, nechysta Reflex srovnavaci reklamu, ze u nej je reklama vyhodnejsi nez na internetu?:) Takze co to cele znamena? Nemyslite, ze to ma nejaky ucel a cil? P.S.: Psi stekaji, karavana kraci dal. A berte to s usmevem. Pekne leto preje Jiri Waisser ADRENALINE, Mr.Lin(x) http://www.adrenaline.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:45 CEST