RE: Snuska blabolu o internetove reklame

From: Filip Jirsák (filip.jirsak@centrum.cz)
Date: 22. 06. 2001, 14:57 CEST


> > Asi je trošku zavádějící rozlišení výměnné vs. komerční 
reklamní
> > systémy. Přesnější by asi bylo obecně reklamní systémy (které
> > generují velký objem zobrazení, ale jsou málo cílené; sem 
patří
> > výměnné systémy, ale i systémy, které prodávají reklamu za 
Vás ve
> > velkých balících; a také sem často patří inzerce portálů na 
sebe
> > sama - na jinou službu téhož portálu) vs. cílené reklamní akce
> > (které jsou většinou cílené na konkrétní skupinu a omezenou a
> > předem definovanou skupinu serverů).
> 
> Celkem by me zajimalo, kde vidite tu hranici. Kde konci role 
systemu
> "prodavajiciho velke baliky" a kde zacina system, ktery dela 
jen a jen super
> cilenou reklamu na nekolik nejlukrativnejsich mist na 
internetu. Podivate-li
> se na dnesni nejvetsi "lidove" reklamni systemy, nabizeji 
oboje. A
> podivate-li se na "firemni" reklamni systemy, dokazi 
opet "rozplesknout"
> reklamu horizontalne po serveru.

Zapoměl jsem to do předchozího příspěvku napsat, ale ostrou 
hranici tam samozřejmě nevidím. Spíš jsou to dva póly a mezi nimi 
spousta možností.

 
> > Důvodů, proč tyto systémy obtěžují více je několik:
> > - i na stejnou pozici zobrazí pokaždé něco jiného, takže tento
> > banner člověk hůře "přeskočí", než banner, který už viděl a 
ví,
> > že je to banner a že ho nezajímá
> 
> Tohle muzu chapat tak, ze na jednom miste se objevuje po 
nejakou dobu jeden
> banner a ja jako navstevnik si proste zvyknu na tohle misto 
nechodit v
> pripade, ze mi ten banner vadi - ci naopak na toto misto 
chodit, kdyz se mi
> banner libi? Ale o tom ta reklama prece je. Otazka cileni je 
jina vec, ale
> reklamni plocha na internetu je uniktni prave v tom, ze pokazde 
je tam nova
> (chcete-li jina) nabidka...

Pokud čtu jeden zpravodajský magazín a na něm postupně několik 
aktuálních článků, každá nová reklama mne trošku vyruší (než si k 
ní udělám do podvědomí záznam tohle je raklama - přeskakovat). 
Ale tohle je opravdu jen detail, který k otravnosti reklamy 
přispívá jen málo.

> URL odkazu ve vymennych systemech byva casto "jednodussi" nez v 
komercnim
> systemu velikeho serveru. Nemam pravdu? A navic: reknete kolik 

Což není pozitivní ani pro jednu stranu.


Hrajte on-line hry na http://herna.centrum.cz
Založte si svůj mail na http://mail.centrum.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:44 CEST