Mam na mysli to, ze v rubrikach o internetu v neodbornych casopisech (rozumej casopisech ne o pocitacich a internetu) by byl napsan clanek, ktery vecne spravne popisoval stav a pojmy. Dojmy pana Cermaka, ktere se snazi vydavat za pojmy aniz by si aspon trosku overil informace o kterych pise jsou nam vsem tady spis na skodu. Na skodu hlavne proto, ze to neni pravda, respektive polopravda ve stylu komunisticke propagandy a zkreslovani faktu. Nedelat s timto aktivne znamena, ze Cermak a jemu podobni budou dal obluzovat mysl ctenaru casopisu a koncesionaru Ceske Televize svym amaterismem. Cermak v clanku defacto poprel existenci modelu zpravodajskeho serveru, ktery je pouze na internetu a ziv je z reklamy (jako priklad mozneho uvedl salon.com, ktery ma existencni problemy a tudiz jako priklad celkem nevhodny a hlavne vubec neodpovidajici na ceskou situaci). Narkl vymeniky, ze rotuji banner s pergnerovou na leo.cz - tento banner je prima aktivita leo s id referalu mezi provozovatelem LEO a spravcem stranek nema a tudiz nic spolecneho s reklamnimy systemy - jestli p. Cermak zabrousil na nejake obskurni stranky, tak je to jeho problem - asi jako kdyby v trafice sklouzl jeho zrak do spodni police s erotickymi magaziny a tento dojem pak vydaval za pojem "spatne trafiky" . Na zamyslenou ale jsou dve veci - internetova podoba magazinu reflex je na dnesni uroven rekneme "amaterska" a pro nejaky vetsi vyznam na ceskem internetu by to potrebovalo jeste hodne casu a prace (rozumej clovekohodin a penez). Reflex cte urcita vrstva lidi, kteri se prekryvaji s mnozinou uzivatelu internetu (zamestnanci mladsiho a stredniho veku, mensi a stredni podnikatele, vyssi uroven vzdelani - viz slozeni reklam v tistene podobe - medialky vi komu kterou reklamu nabizet), tedy Reflex citi, ze mu zacina teci do bot - ctenari reflexu diky pristupu k informacim na internetu "zapominaji" kupovat reflex a internetova podoba reflexu nema vyresen obchodni model, ktery by tento odliv prijmu kompenzoval. Tedy p. Cermak zaloboval ve prospech sveho "upadajiciho" formatu. Asi ma strach - jako pisalek na internetu by si svou nefundovanosti nevydelal ani na slanou vodu, tak chrani sve stavajici zamestnavatele, kteri jsou ochotni jeho vyplody pretiskovat a honorovat. Druhou veci je udalost pred tydnem - Stranky koukat.cz jeho redakcniho kolegy Jiriho Dolezala zarazene v reklamním systemu Mr.Lin(x) vyraznym zpusobem porusily pravidla na ukor ostatnich cleny v systemy vymeny (otevirani neuveritelneho poctu 10000000 oken s uvodkou s reklamni plochou). Server s clenstvim byl okamzite v systemu zrusen a bylo zaslano oznameni, proc byl zrusen. Nevidite souvislost mezi timto clankem a akci "samozvaneho hackera" Jxd, jak se sam casto ve svych clancich nazyva. Pro provozovatele zpravodajskych serveru to znamena jednu pozitivnich vec - klasickym tistenym mediim zacina pomalu ale jiste tect do bot a nervozne se brani po svem - textem v tistenem mediu, dokud jeste maji ten rozsah a moc. Vyvoj nezastavi, ale mozna o kousicek oddali vyschnuti sveho zdroje vyplat a zisku. Dik za trpelivost Jiri Waisser ADRENALINE, Mr.Lin(x) -----Original Message----- From: Roman Hloušek [mailto:roman.hlousek@firma.seznam.cz] Sent: Thursday, June 21, 2001 6:23 PM To: reklama@nawebu.cz; jiri.waisser@clark.cz Subject: RE: Snuska blabolu o internetove reklame Napad je to myslim hodne zajimavej. To by byla osveta pro "neinternetovej" svet...! Ale dovedes si Jiriku predstavit, kdo by to kupoval, kdyz to mas na inetu zadarmiko? :o) > Vazeni clenove teto konference, clenove SPIR a jinych organizaci, ja > pokladam otazku - byl by takovy problem jmeny klasickych redaktoru > tistenych novin napsat fundovany clanek. Byl by takovy problem ty tuny > clanku, co vysli na internetu o reklame, nejak probrat a zajistit > vytisteni > v klasickych papirovych periodikach a to v podobnych jako Reflex? Byl by > problem zajistit si takove mirne medialni "lobby" v zajmu obektinviho > informovani verejnosti?
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:44 CEST