RE: Snuska blabolu o internetove reklame

From: jiri.waisser@cpress.cz
Date: 22. 06. 2001, 12:23 CEST


Mam na mysli to, ze v rubrikach o internetu v neodbornych casopisech
(rozumej casopisech ne o pocitacich a internetu) by byl napsan clanek, ktery
vecne spravne popisoval stav a pojmy.  Dojmy pana Cermaka, ktere se snazi
vydavat za pojmy aniz by si aspon trosku overil informace o kterych pise
jsou nam vsem tady spis na skodu. Na skodu hlavne proto, ze to neni pravda,
respektive polopravda ve stylu komunisticke propagandy a zkreslovani faktu.
Nedelat s timto aktivne  znamena, ze Cermak a jemu podobni budou dal
obluzovat mysl ctenaru casopisu a koncesionaru Ceske Televize svym
amaterismem.

Cermak v clanku defacto poprel existenci modelu zpravodajskeho serveru,
ktery je pouze na internetu a  ziv je z reklamy (jako priklad mozneho uvedl
salon.com, ktery ma existencni problemy a tudiz jako priklad celkem nevhodny
a hlavne vubec neodpovidajici na ceskou situaci). Narkl vymeniky, ze rotuji
banner s pergnerovou  na leo.cz  - tento banner je prima aktivita leo s id
referalu mezi provozovatelem LEO a spravcem stranek nema a tudiz nic
spolecneho s reklamnimy systemy - jestli p. Cermak zabrousil na nejake
obskurni stranky, tak je to jeho problem - asi jako kdyby v trafice sklouzl
jeho zrak do spodni police s erotickymi magaziny a tento dojem pak vydaval
za pojem "spatne trafiky" .

Na zamyslenou ale jsou dve veci - internetova podoba magazinu reflex je na
dnesni uroven rekneme "amaterska" a pro nejaky vetsi vyznam na ceskem
internetu by to potrebovalo jeste hodne casu a prace (rozumej clovekohodin a
penez). Reflex cte urcita vrstva lidi, kteri se prekryvaji s mnozinou
uzivatelu internetu (zamestnanci mladsiho a stredniho veku, mensi a stredni
podnikatele, vyssi uroven vzdelani - viz slozeni reklam v tistene podobe -
medialky vi komu kterou reklamu nabizet), tedy Reflex citi, ze mu zacina
teci do bot -  ctenari reflexu diky pristupu k informacim na internetu
"zapominaji" kupovat reflex a internetova podoba reflexu nema vyresen
obchodni model, ktery by tento odliv prijmu  kompenzoval.  Tedy p. Cermak
zaloboval ve prospech sveho "upadajiciho" formatu.  Asi ma strach - jako
pisalek na internetu by si svou nefundovanosti nevydelal ani na slanou vodu,
tak chrani sve stavajici zamestnavatele, kteri jsou ochotni jeho vyplody
pretiskovat a honorovat.

Druhou veci je udalost pred tydnem - Stranky koukat.cz jeho redakcniho
kolegy Jiriho Dolezala zarazene v reklamním systemu Mr.Lin(x) vyraznym
zpusobem porusily pravidla na ukor ostatnich cleny v systemy vymeny
(otevirani neuveritelneho poctu 10000000 oken s uvodkou s reklamni plochou).
Server s clenstvim byl okamzite v systemu zrusen a bylo zaslano oznameni,
proc byl zrusen.    Nevidite souvislost mezi timto clankem a akci
"samozvaneho hackera" Jxd, jak se sam casto ve svych clancich nazyva.


Pro provozovatele zpravodajskych serveru to znamena jednu pozitivnich vec -
klasickym tistenym mediim zacina pomalu ale jiste tect do bot a nervozne se
brani po svem - textem v tistenem mediu, dokud jeste maji ten rozsah a moc.
Vyvoj nezastavi, ale mozna o kousicek oddali vyschnuti sveho zdroje vyplat a
zisku.



Dik za trpelivost
Jiri Waisser
ADRENALINE, Mr.Lin(x)


-----Original Message-----
From: Roman Hloušek [mailto:roman.hlousek@firma.seznam.cz]
Sent: Thursday, June 21, 2001 6:23 PM
To: reklama@nawebu.cz; jiri.waisser@clark.cz
Subject: RE: Snuska blabolu o internetove reklame


Napad je to myslim hodne zajimavej. To by byla osveta pro "neinternetovej"
svet...!
Ale dovedes si Jiriku predstavit, kdo by to kupoval, kdyz to mas na inetu
zadarmiko?
:o)

> Vazeni clenove teto konference, clenove SPIR a jinych organizaci,  ja
> pokladam otazku - byl by takovy problem jmeny  klasickych redaktoru
> tistenych novin napsat fundovany clanek. Byl by takovy problem ty tuny
> clanku, co vysli na internetu o reklame, nejak probrat a zajistit
> vytisteni
> v klasickych papirovych periodikach a to v podobnych jako Reflex? Byl by
> problem  zajistit si takove mirne medialni "lobby" v zajmu obektinviho
> informovani verejnosti?



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:44 CEST