Re: reklamy neúčinkují (samy o sobě)

From: Marek Antos (antos@iinfo.cz)
Date: 13. 06. 2001, 09:45 CEST


Mily Jiri,

prekvapuje mne Tvuj uprimny zajem o nas business. Dekuji Ti za nej, rad bych
Te vsak pozadal, zda mohl nechat hodnoceni toho, zda jsme udelali nebo
neudelali dobry obchod, na _nas_. V konferencich jako je tato se da
diskutovat prakticky o cemkoliv, ale pochybuji o tom, ze by tu byl
kdokoliv - Tebe nevyjimaje - schopen fundovane rozhodnout o tom, zda jsme s
tou kampani udelali nebo neudelali dobre: nemate k tomu zkratka potrebne
udaje. Ja je mam a proto mohu smele vyjadrit svuj nazor, ze to dobry obchod
byl.

Pokud jde o Tve teorie o ubytku ctenaru, ano, jiste by to pro nas bylo
neprijemne. Diky bohu vsak k nicemu takovemu nedoslo a ve sledovanem obdobi
nam paradoxne navstevnost naopak _vzrostla_ (jiste ne zasluhou te reklamy,
ale i presto, ze tam byla). Vsechna Tva slova o znechucenych diskutujicich,
kteri uz k nam nikdy neprijdou, proto stoji ponekud na vode. Pripadam si ted
trosku jako kolovratek, protoze stejnou informace o vyvoji navstevnosti jsem
uz do teto konference posilal dvakrat a zminoval jsem jej i v tom clanku na
Lupe, ktery jsi zjevne cetl.

Ve svych dvou mailech jsi uvedl radu dojmu - o necem takovem se diskutuje
dost tezko. Soucasne jsi vsak nadvakrat uvedl konkretni udaj o tom, kolik je
podle Tebe negativnich prispevku v diskusi na Lupe: nejprve si rekl "78 ze
79", podruhe uz "88 z 90", kteri dokonce s Lupou rovnou konci. Normalne se
zivim jinymi vecmi nez vyhodnocovanim medii, ale rekl jsem si, ze pokud je
tohle jedine misto, kde mi nabizis konkretni argument k diskusi, nemohu se
mu vyhnout. Zacal jsem tedy pocitat a dosel jsem k nasledujicim vysledkum:

6 prispevku lze shrnout vetou "Vidle OK, Cestmir hruza"
15 prispevku je negativnich bez rozliseni fazi.
5 prispevku si stezuje na spatne provedeni, ale jinak se jim to zda OK
6 prispevku oznamuje odchod z Lupy nebo jim vyhrozuje

15 prispevku je naopak pozitivnich (bud vyjadruji, ze se jim kampan doslova
libi, nebo rikaji, ze jim nevadi a chapou duvody, proc tam je).

Zbyle prispevky bud nenesou nazor na tu reklamu a diskutuji o necem jinem
(definice interstitalu, placeni za obsah apod.), nebo jsou to opakovane
prispevky stejnych lidi, proto jsem je nemohl zapocitat.

Jinymi slovy, _nemas pravdu_, pokud se tu snazis vytvaret naprosto negativni
obraz te diskuse - zkratka se to nekomu libi, nekomu ne, nekomu to nevadi,
nekomu ano. Na tom mi vsak neprijde nic divneho a ani nepredvidatelneho.

Marek Antos

---
Marek Antos
Internet Info, s.r.o., Na Strzi 5, 140 00 Praha 4
Web: http://www.iinfo.cz/ | tel: 02/4144 1695 | fax: 02/4144 1697

Lupa.cz * Mesec.cz * Palmserver.cz * Slunecnice.cz * Burza.cz * Hokejka.cz


----- Original Message -----
From: <jiri.hlavenka@cpress.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Tuesday, June 12, 2001 2:31 PM
Subject: Re: reklamy neúčinkují (samy o sobě)


> > a) pomer je citelne priznivejsi nez "78 ze 79"
>
> Muzes uvést tedy jaký presne? Neustále pribývají nové (negativní) reakce,
> takze budeme vdecný za update.
> >
> > b) v diskusich pod clankem (jako je tahle) se zpravidla vyjadruji
zejmena
> > ti, kterym neco vadi, takze to
> > tak jako tak neni prilis reprezentativni
>
> To je Marku tvrzení velmi spekulativní zejména s ohledem na tento
konkrétní
> prípad, kdy jsi prímo tímto clánkem VYZVAL k reakcím. Trosku nevím, co se
> snazís dokázat - i kdyby JEN polovine lidí tento banner enormne bavil a
JEN
> ctvrtina z nich kvuli tomu prestala císt Lupu: byl by to pro tebe dobrý
> obchod? Zatím to ale vypadá, ze procento nepríznivých reakcí je drasticky
> vyssí.
>
>
> > c) kdyby se nekdo v roce 1994 zeptal divaku TV NOVA, zda jim vadi filmy
> > prerusovane reklamou, take by "78 ze 79" prohlasilo, ze ano --> a to
> > neznamena, ze by ta vkladana reklama nefungovala
>
> Napjate jsem cekal, kdy zde nekdo s tímto argumentem vyrukuje... Marku, ty
> zatím nejsi TV NOVA (myslím tím atraktivností nabídky pro urcité siroké
> vrstvy)
>
> >
> > > vetsí polovina z onech diskutujících dává najevo, ze na Lupu bud
chodit
> > > prestává nebo prestane, pokud budou tyto kampane pokracovat.
> >
> > Ani to neni pravda, ale i kdyby: "vetsi polovina" ze 79 je rekneme 50
> lidi,
> > o ktere bychom podle Tebe mohli prijit, coz neni zas tak moc.
Skutecnosti
> > pritom zustava, coz uz jsem tu psal, ze nam navstevnost nezavisle na
teto
> > probihajici kampani v poslednich dvou tydnech _vzrostla_.
>
> Hm, takze prijít o padesát stálých ctenáru, kterí se navíc aktivne
vyjadrují
> do diskusních fór, te moc netrápí? To si tedy svých ctenáru moc nevázíte.
> Navíc - v tom se asi shodneme - do diskusních fór píse své  názory jen
> nepatrná cást ctenáru. Jak si jsi jistý, ze pocet pravidelných ctenáru,k
> teré to natolik zprudilo, ze odejdou není treba 500, nebo 1000?
>
> >
> > Prispevky ctenaru, ze nekdo nekam nebude chodit a at to dotycny server
> > zabali, patri podle meho nazoru k internetovemu koloritu - najdes je na
> > Lupe, na Svete namodro a samozrejme i na vasem Zive. O skutecnem vyvoji
> > navstevnosti vsak nevypovidaji vubec nic.
>
> Samozrejme... pokud máme na Zive 300 príspevku, z nichz 290 je vásnive
> diskutujících k tématu a zbývajících 10 nám sproste vynadá (coz znamená,
ze
> si daný ctenár trosku mylne svuj postoj k faktu nebo názoru prezentovaného
v
> clánku prevede na vydavatele), tak je to zcela jiste bezný internetový
> kolorit. Je to neco zcela jiného, nez kdyz ti na Lupe (nyní uz zhruba) 88
z
> 90 ctenáru napíse, ze svou TECHNICKOU funkcí serveru, tedy vlezlým
> pobíhajícím bannerem, reknou, ze tady tedy koncí.
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST