Chtel bych uvest nekolik veci ve spravnem svetle. 1. Vymenny reklamni system definuje vzajemne role a vzajemne sluzby (hodnoty), ktere si zucastneni predavaji. Logika vymenneho systemu je o tom, ze serveru je poskytnuta promotion reklama na oplatku za poskytnuti prostoru pro ostatni cleny na jejich promotion. Ten, kdo to zpostredkovava (spravce vymenneho reklamniho systemu) si podle podminek odebira cast z teto vzajemne vymeny pro prodej a generovani hrubeho zisku (z toho platit provoz serveru, platy,...). To znamena, ze spravce serveru ma v teto smlouve narok na vlastni reklamu s podminkou zobrazeni cizi vlastni reklamy a vlozene zaplacene reklamy spravcem. NIC VIC, NIC MIN - vzajemne predane hodnoty a sluzby jsou jasne. 2. NASPORENE KREDITY (imprese) JSOU JEN VLASTNOSTI vymenikoveho systemu navic a smyslem je to JEN MARKETINGOVY NASTROJ SPRAVCE SERVERU pro nacasovani dopadu reklamy (nektery web bude mit vetsi reklamni uspech o vikendu, nektery okolo vyplatnich terminu, nektery o svatcich....). Zkratka funkce sporeni a nasledne pouzitit pozdrzenych impresi je neco jako komprese a nasledne rozbaleni reklamy vymenou v case. Prevody kreditu jsou z duvodu historicky chybne zduplikovanych registraci, drobnych vzajmenych vypomoci a podpor (tezke definovat, ale jako kompenzacni nastroj pro male nevydelecne projekty by to snad mohlo byt pochopitelne popsano). 3. PENIZE Z REKLAMY lze ziskat jen od zadavatele, ktery DAVA PENIZE ZA ZOBRAZENI NIKOLIV ZA NAVSTEVNOST. Predstava, ze velkou navstevnosti vytvorim velky pocet nasporenych impresi, ktere za uplatu prevedu na jineho clena znamena vlastne to, ze se jednostranne chcete vzdat vymenneho pomeru ve prospech zisku. Takova dohoda ovsem se spravcem vymenneho systemu neni. Nabidka je o vymene reklamy. 4.Penize lze ziskat skutecne jen prodejem (jednanim se zadavatelem) kampane na urcity cas a na urcitou skupinu (kategorii) serveru. Zisk je tedy odvisly nikoliv podle navstevnosti, ale podle poptavky zadavatelu. Jestlize se vyhnete nabidce vlastniho prostoru (prodej vlastniho serveru), rikate nabidkou prodeje nasporenych kreditu "muj prostor je podprumerny, ten nenabizim, ale kup si nasporene kredity a pouzij je na lepsim prostoru v systemu, nez je muj". Tim zaroven chci poukazat na servery, ktery jsou ve vymennych systemech nikoliv pro zisk reklamy pro vlastni promotion, ale generovani a prodej vlastnosti (coz nasporene kredity jsou) jinemu zajemci, ktery tuto vlastnost pouzije na CIZIM prostoru nez kde vznikly. 5. CENA nasporenych kreditu je mimo trzni hodnoty prostoru. Zkratka, kredity Vam muze prodat kazda stranka, ktera z reklamni plochy udelala nutne otravne zlo okolo obsahu nebo stanky, ktere jsou vytvoreny tak, ze za zlomek informace zaplatite zhlednutim X banneru. Tyto nasporene kredity se objevi na trhu (aukcich) a nabizi se jako anonymni prostredek na zrealizovani kampani na lepsim prostoru. 6. Kdo je soudny (ceni si navstevniku a vazi si inzerentu) udela reklamni prostor tak, aby prilis neobtezoval navstevniky, reklamniho prostoru bylo dostatek pro aktualni poptavku po jeho prostoru a zaroven mel dostatek prostoru pro vymenu pro vlastni promotion. Zkratka reklamni plochu vyvazi podle svych potreb a realnych moznosti zisku. 7. Prevody kreditu (impresi) vyvolavaji ve vymenikovych systemech znehodonoceni prostoru, vyvolavaji spekulativni a podvodne zpusoby pouziti kodu. Zkratka jdou i proti ostatnim clenum systemu. A co je pro nas nejdulezitejsi; vyvolavane chovani ODRAZUJE PLATICI INZERENTY A OVLIVNUJE JEJICH ROZHODNUTI o vysi rozpoctu pro internetovou reklamu. Zkratka bud si budeme vazit tech co reklamu plati, nebo tady vsichni muzeme zit v malem komunismu a vsechno si platit navstevnosti prevedou na nejake kredity ( za obed dam 1000 kreditu:)). Reklamni system Mr.Lin(x) na podzim minuleho roku upravil obecna pravidla (v pravidlech Mr.Lin(x)Cash to bylo od pocatku) v tom zneni, ze je zakazan uplatny prevod kreditu nebo jiny zpusob uplatneho postoupeni vlastnosti systemu treti strane. Po vypublikovani bylo dodrzovani pravidel sledovano v datech a prestupky reseny dohodou (do konce prosince). Je zcela logicke, ze na podobny zpusob zamezeni pristoupili i kolegove z Billboardu. Jsem tomu rad a upozornuji vsechny, ze administracnimi i technickymi prostredky a upravami vlastnosti budeme dodrzovani tohoto pravidla sledovat. Kdo chce ziskavat penize z reklamy, musi se zaregistrovat do sluzby, ktera mu nabizi toto zastupovani - platba je pote zavisla podle skutecneho zajmu (a platek realnymi penezmi) a ne podle "sikovnosti" navrzenych stranek s reklamou. Kdo nevi, co s kredity, ktere uz pro svoji prezentaci nepotrebuje, tak at zredukuje pocet ploch na strankach - odlehci tak linkam svych navstevnikum. Kredity prodejne nebudou ani v linxovi. Jiri Waisser Administrator reklamniho systemu Mr.Lin(x)
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:41 CEST