Re: zakaz prodeje kreditu BB

From: Michal Matula - BillBoard.cz (micnet@idp.cz)
Date: 01. 02. 2001, 09:48 CET


Vazeny pane Kuchari,

dekuji Vam za slusny dopis, i kdyz se kriticky vyjadruje k vznikle
situaci. Na tuto formu dopisu se opravdu lepe odpovida :o)
Musim vsak rici, ze s jeho obsahem nemohu souhlasit a pokusim se
vysvetlit proc. Prosim odpustte, pokud se rozepisu vice.


> Opravdu Vas nenapada, proc se 100000 kreditu prodava bezne za
2000,-Kc ?
> Mate snad pocit, ze
> ti, kteri se snazi zivit prodavanim svych nasporenych kreditu jsou
parta
> dobrotivcu myslicich na chude
> a prodavajici kredity pod cenou ? To je jiste nesmysl. Kazdy (a
podnikavci
> zvlast) se snazi a budou
> snazit  prodavat kredity co nejdraz. Proc je neprodavaji za 10, nebo
20
> tisic /100000 kreditu ? Protoze
> je za tu cenu nikdo nekoupi. Cena kreditu BB je takova, kolik jsou
zakaznici
> ochotni platit. V tomto
> pripade je to 0.02 Kc/kredit. To ale neni cena, kterou vytvorili ti
> podnikavci o kterych jste se zminoval.
> To je cena, kterou jste zpusobili vy svym umistovanim banenru. Pokud
budete
> davat bannery na servery
> se solidnim CTR, jiste bude hodnota banneru vyssi. Je jen na vas,
aby jste
> zvysili atraktivitu systemu
> pro nakupujici.

Nejdrive k tomu CTR - mohu Vam ukazat vysledky napr. posledniho (tj.
prosincoveho) auditu, ve kterem mame cerne na bilem napsano, ze
prumerna CTR v BB byla ze vsech tech cca 180 milionu impresi, vcetne
ctvercu a ikon, ktere maji prirozene nizsi CTR ...........1%
Myslim, ze spousta webu by nam toto cislo mohlo zavidet. Samozrejme
vse zalezi na zacileni, rozplanovani kampane ve dni, tydnu, na
pouzitych bannerech atd, takze jedna kampan muze mit CTR 0.5 a jina
treba i 2%
Ale CTR, ktere dosahujeme neni parametr, ze ktereho se cena tvori.
Dam Vam jiny priklad, ktery podle meho ukazuje, ze Vase uvaha neplati.
Proc myslite, ze se auta prodavaji za statisice korun? Myslite si, ze
kdyby kdokoli mel sanci de facto zdarma, nebo za praci rekneme 60
minut ziskat auto, ktere se prodava za 100000, ze by je za 100000
prodal? Ne, prodal by je treba za 60.000, protoze to je snadne a je to
 jisty zisk. Hodnota auta, vnimana zakaznikem, presahuje cenu, kterou
si za ni ten clovek rekne a kazdy po tom chnapne. Je proto trzni cena
tohoto auta 60000? Urcite ne... Pokud si bez prace (nebo jen s minimem
prace) vyrobite statisice ci miliony kreditu, je Vam jedno, jestli je
prodate za 100, s cimz budete mit hodne prace ale casem by se to
podarilo, nebo za 10, s cimz praci nebudete mit zadnou a priliv penez
je jisty.
Slovo vyrobite je asi presne. Timhle opatrenim jsme chteli postihnout
ty servery, ktere kredity VYRABEJI, tzn. nejsou dusledkem rozumneho
navrhu webu a jeho navstevnosti, ale jsou dusledkem toho, ze web byl
navrzen tak, aby VYRABEL kredity.


 Jste-li dost schopni, (a ja verim, ze ano) dosahnete zvyseni
> trzni ceny kreditu jinymi
> prostredky, nez naprosto nesmyslnym autorizovanim prevodu.
> Autorizace prevodu je tak zasadnim zasahem do "prav" vlastniku
kreditu, ze u
> vas opravdu jen malokdo
> rozumny zustane.

Opet nemohu souhlasit. Prosim uvedomte si vsichni, ze vymenny system
reklamy, cimz BB je, slousi k VYMENE REKLAMY, nikoli k vydelavani
penez. To je to, co nabizime. Sporeni kreditu, moznosti jejich prevodu
a planovani jejich spotreby je jen pridana hodnota, kterou jsme chteli
nasim clenum nabidnout. To pro nas neni zadna vyhoda - naopak, sporeni
kreditu zcela prirozene vychyluje cely system z rovnovahy, protoze
jsou okaziky, kdy vsichni spori a neni co zobrazovat a pak vsichni
chteji zobrazovat a neni kde, s cimz se musime vyporadavat. Cili
veskere tyto veci jsou nasim darem nasim clenum a klientum, kterym jim
chceme pomoci dosahnout lepsich vysledku v kampani. Kdybychom
nezavedli prevody mezi ucty a slo jenom sporit a davat nasporene
kredity do vetsich, narazovych kampani, coz je cely puvodni ucel
sporeni, tuto situaci bychom nemuseli resit. My jsme to umoznili a
mozna to byla nase chyba, ale obvinovat nas z nejakeho socialistickeho
mysleni je asi az moc. Jsem si jist, ze jsme nikde a nikdy neuvadeli,
ze se mohou nasporene kredity prodavat. A jsem presvedcen, ze ti mnozi
lide, kteri se nas radeji zeptali, jestli mohou, sani take citili, ze
to neni automaticky jasne, jinak by se asi neptali...


 Pripada mi to tak socialisticke, ze se mi o tom ani nechce
> prilis rozepisovat.
> Rad bych pripomenul, ze uzivatel, vlastnici napriklad milion
kreditu, tyto
> ziskal zobrazenim cca dvou
> milionu banneru zarazenych BB.

Zobrazenim 1 mil. banneru, ale o to nejde :o)

Jeho "zavazek" vuci BB byl tedy jiz naplnen a
> pripada mi nanejvys
> nemoralni, aby mu BB branil s nasporenymi kredity nalozit dle sveho
uvazeni.

Jediny zavazek, ktery vuci nam nasi clenove maji je dodrzovat
pravidla. Jedinym zavazkem, ktery vuci nim mame my, je umoznit jim
ziskane kredity promenit v reklamu na strankach ostatnich clenu, ktere
taktez dodrzuji pravidla a poskytuji smysluplny reklamni prostor. Vse
ostatni jde nad ramec vymenneho systemu a je na nasem rozhodnuti, zda
tyto de facto neplanovane funkce budeme podporovat, tolerovat ci je
dokonce zakazeme. Jak vite, po urcitou dobu jsme se k problemu staveli
tak, jak byste to rad videl  Vy a koneckoncu i ja - nekteri clenove
meli dostatek nasporenych kreditu, vice nez potrebovali nutne na
reklamu a tak se nas ptali, zda je mohou prodat. My jsme jim rikali,
ze pokud je ziskali v souladu s pravidly, nevidime v tom problem. To
se ale prilis rozmohlo a zacali prichazet clenove, jejich cilem nebyla
reklama, ale pouze a jen VYROBA a PRODEJ kreditu. Tito lide poslali i
cenu takto prodavanych kreditu az ke dnu, ANIZ BY SYSTEMU A JEHO
CLENUM COKOLIV DALI (protoze na jejich strankach nikdo sve bannery
zobrazovat nechtel a statisice zobrazeni self promo banneru BB pro
radove tisic lidi ma nulovou hodnotu i pro BB). A presne proti temto
clenum toto opatreni jde, proti nikomu jinemu. Cili kdo poctive
zobrazuje, nic se pro neho de facto nemeni.

>
> Rozumim problemu BB. Ale take znam zpusoby, jak je resit.
> 1. Nizka trzni cena kreditu je jednoznacne dana zobrazovanim banneru
na
> strankach s temer nulovym CTR.

Odkud cerpate tento udaj, to by mne opravdu zajimalo....

> Jedinym moznym resenim je stanoveni minimalniho CTR vypocitanym za
mesicni
> provoz. Stanovit toto CTR
> je snadne. Mate-li opravdu o CTR na strankach svych clenu prehled,
roztridte
> je podle CTR a ukoncete
> clenstvi napriklad poslednim 10ti nebo 20ti procentum clenu (s
dvoumesicni
> vypovedi)

Ale CTR na danem webu je nejen funkci umisteni reklamni plochy, ale
take banneru, ktere se tam zobrazuji. Co kdyz si na kategorii Vaseho
webu nekdo zacili kampan s uplne hloupym bannerem, nebo proste
imageovym bannerem, jehoz cilem neni donutit lidi ke kliknuti? Budete
mit CTR 0.1% a my Vas vyhodime...to je to, co chcete? Tak jednoduche
to opravdu neni, nemyslete si, ze jsme nezvazovali i jine
varianty...tohle rozhodnuti zralo docela dlouho....

> 2. Vyprofilujte lepe clenske servery. Umoznete clenum jasneji si
vybirat
> servery a casy zobrazeni. Udelejte
> konverzni tabulky zobrazeni/pocet kreditu podle serveru a denni
doby. Jiste
> bych radeji nechal svuj banner
> zobrazovat na atraktivnim serveru v atraktivni dobu treba za 4
kredity za 1
> zobrazeni, nez na naprosto
> nezajimavem serveru ve 2 hodiny rano za 1 kredit.

Casy zobrazeni se daji volit krasne. Nicmene, chcete z nas udelat
druhy Mr. Linx? Proc? Jaky vyber by pak lide meli, kdyz by vsechno
fungovalo uplne na stejnych principech. A podle meho cela ta uvaha jde
mimo podstatu reklamy - dulezite je, komu ji zobrazujete az ve druhe
nebo treti rade kde a kdy. Takze nejde az tak o to cilit na nejaky
konkretni server, ale na konkretni lidi...a jestli Vasi reklamu vidi
nekde ve 2 v noci, nebo v 10 dopoledne, velky rozdil v tom
nebude...(mimochodem, z nekterych vyjadreni mam pocit - a ted nemyslim
jen toto Vase - ze BB je nocni vymenny system, ze snad pres den vubec
nezobrazujeme nebo tak neco...proc nam to porad podsouvate? Uplne
vsichni maji moznost SPORIT a spustit si kredity do kampane klidne v
10 rano, nikomu v tom nebranime).
Nerikam, ze cileni je v BB idealni - to rozhodne ne, rezervy jsou
velke. Je to dano vyvojem, kdy si z minulosti fakticky 3 roky stare
tahneme nektere koncepce, ktere nam brani udelat veci jinak - coz se
ted zmeni radikalnim rezem a prepracovanim systemu.

>
> Autorizace prevodu od vas odvede solidni cleny. Pokud autorizace
opravdu
> zavedete, uvolni se prostor pro novy,
> rozumny vymenny system (domenu pro nej jiz mam :-)

Nemyslim. Myslim, ze autorizace odvede prave a jen ty VYROBCE IMPRESI,
protoze vsichni ostatni dostanou autorizaci bez problemu a dlouhodobe.
Vetsina clenu navic kredity neprodava ci neprevadi na cizi ucty. Pokud
opravdu stojite o impression makery bez jakehokoliv smysluplneho
reklamniho prostoru, muzete pro ne vymenny system udelat. Za rok ci za
dva se pak sejdeme na obed (zvu Vas) a popovidame si jako dva lide,
kteri maji letite zkusenosti s provozem vymenneho systemu. Ono se to
opravdu z venku zda vsechno hrozne jednoduche, ale az si to zkusite na
vlastni kuzi, uvidite, ze je to uplne jinak...

>
> BTW: S prodavanim kreditu BB nemam nic spolecneho, ani se nechystam
jej
> vyuzivat. Pouzivam BB pro vyplneni
> reklamnich mezer na jednom svem malem serveru a mam v kreditni bance
cca
> 200.000 kreditu za posledni rok a pul.

vidite, k tomu vymenna reklama je. Ted jste si nasporil a muzete si
udelat peknou kampan. Nebo jeste chvilku pockejte na novou verzi a
budete mit kampan jeste lepsi :o)))

S pozdravem

Michal Matula
BillBoard.cz team
___________________________________
BillBoard.cz - reklama na internetu ZDARMA
http://www.billboard.cz
tel. 0653/615555 e-mail: info@billboard.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:41 CEST