Re: Prodej odkazu na Seznamu

From: Jan Èáp (capjan@cikonia.cz)
Date: 05. 08. 2000, 07:29 CEST


Z komercniho pohledu to na prvni pohled neni nic zvlastniho nebo
nestandartniho.

Zarazeni dosud neexistujiciho bezneho odkazu za penize prednostne (viz
podminky)
muze ale je stezi byt zcela korektni vuci provozovatelum ostatnich stranek.

Z pohledu uzivatele katalogu se ne to lze divat i jako na urcity
stret zajmu - cim budu mit neprehlednejsi katalog, tim vetsi bude poptavka
po
zvyrazneni/uprednosneni odkazu (konec koncu, soucasna poptavka, kterou
zminujes,
mozna existuje prave proto).


Velmi odlisnou 'uzitecnost' komercnich a nekomercnich katalogu odkazu pro
bezneho uzivatele
krasne dokumentuje rozdil mezi strukturou a naplni Yahoo a ODP - dmoz.org.
Yahoo se s tim vyporadalo rozvetvenim celeho katalogu na komercni a normalni
vetev
(presneji - pdo vetvi Business and Economy lze nalezt znovu temer cely strom
hyerarchie katalogu
obsahujici firemni prezentace a komercni nabidky, huste prolinkovany se
zakladni strukturou).

Domaci katalogy s tim ruzne zapasi, nicmene mi pripada, ze odkazy na ciste
komercni stranky
v nich velkou merou prevladaji. Je snad i takova struktura celeho ceskeho
webu?


Myslim si, ze se v principu jedna o podobny problem, jako kdyz hledace
(tusim ze i AltaVista) nabizely
uprednostnovani odkazu ve vysledchich hledani podle klicovych slov a tato
sluzba pak byla
zcasti pravem napadana - tezko vyvazitelne 'rovne' podminky, moznost
zneuziti konkurenci, atd.

Honza

P.S.
Nemate nekdo nahodou v hlave prehled zahranicnich portalu, ktere to take
nabizeji?

> Povazuji prodej zvyhodnenych odkazu za logicky krok v okamziku, kdy po
> teto sluzbe zakaznici volaji a kdy je moznost tuto sluzbu nabidnout. Krom
> toho, obchodni podminky, konkretne cast Prava provozovatele, jsou dle meho
> nazoru v mezich moznosti korektni i vuci koncovemu uzivateli.
>
>                                                 Adam Hauner



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:40 CEST