Z komercniho pohledu to na prvni pohled neni nic zvlastniho nebo nestandartniho. Zarazeni dosud neexistujiciho bezneho odkazu za penize prednostne (viz podminky) muze ale je stezi byt zcela korektni vuci provozovatelum ostatnich stranek. Z pohledu uzivatele katalogu se ne to lze divat i jako na urcity stret zajmu - cim budu mit neprehlednejsi katalog, tim vetsi bude poptavka po zvyrazneni/uprednosneni odkazu (konec koncu, soucasna poptavka, kterou zminujes, mozna existuje prave proto). Velmi odlisnou 'uzitecnost' komercnich a nekomercnich katalogu odkazu pro bezneho uzivatele krasne dokumentuje rozdil mezi strukturou a naplni Yahoo a ODP - dmoz.org. Yahoo se s tim vyporadalo rozvetvenim celeho katalogu na komercni a normalni vetev (presneji - pdo vetvi Business and Economy lze nalezt znovu temer cely strom hyerarchie katalogu obsahujici firemni prezentace a komercni nabidky, huste prolinkovany se zakladni strukturou). Domaci katalogy s tim ruzne zapasi, nicmene mi pripada, ze odkazy na ciste komercni stranky v nich velkou merou prevladaji. Je snad i takova struktura celeho ceskeho webu? Myslim si, ze se v principu jedna o podobny problem, jako kdyz hledace (tusim ze i AltaVista) nabizely uprednostnovani odkazu ve vysledchich hledani podle klicovych slov a tato sluzba pak byla zcasti pravem napadana - tezko vyvazitelne 'rovne' podminky, moznost zneuziti konkurenci, atd. Honza P.S. Nemate nekdo nahodou v hlave prehled zahranicnich portalu, ktere to take nabizeji? > Povazuji prodej zvyhodnenych odkazu za logicky krok v okamziku, kdy po > teto sluzbe zakaznici volaji a kdy je moznost tuto sluzbu nabidnout. Krom > toho, obchodni podminky, konkretne cast Prava provozovatele, jsou dle meho > nazoru v mezich moznosti korektni i vuci koncovemu uzivateli. > > Adam Hauner
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:40 CEST