---> Dobry den, > Nemam to na 100%, ale nedavno zrovna nas jeden clovek upozornil, ze > pry porusuje jedne prouzek v Billboardu AUTORSKA prava jedne > nejmenovane reklamni agentury, ktera pouziva slogan Reklama az oci > prechazeji. Na tom prouzku bylo "Takovy vyber, az oci prechazeji".... > Podle jednoho soudniho znalce... ---> Damy a panove, reknu Vam, rad bych vedel, jak nekdo prokazuje, ze je puvodcem lidoveho rceni 'az oci prechazeji', ktere je IMHO v tomho pripade tezistem vypovedi. Ale jsem jen hloupy filolog, mozna na to maji pravnici vlastni ptydepe. ---> BTW: Uz nejsou 'soudni znalci', zustali jen 'znalci'. Pochybuji, ze se v tomhle smyslu vyjadril znalec v oboru autorskeho prava (trdy patrne nejaky vysokoskolsky nebo akademicky lingvista). > Tvrdil mi, ze by treba klidne mohl byt problem, kdybych zacal prodavat > vodu s nazvem Vyborna voda a konkuroval tim Dobre vode... ---> Obavam se, ze stejne i v tomto pripade neni znacka Dobre vody chranena nicim jinym nez beznym obchodnim zakonikem. Jednak se nazev sklada z apelativ, coz ho vylucuje z ochrany patentni (nemuzete si registrovat 'tmavy chleba' ani 'rychlou motorku'), a pak slogan jiste spada pod ochranu autorskeho zakona, jelikoz je nositelem vypovedi, ovsem nazev je urcen toliko k oznacovani, takze pokud se nejaky soudni spor v podobnem duchu bude kdy odehravat, dejte mi, prosim, vedet. Rad se prijdu podivat z profesionalniho zajmu. =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:37 CEST