Re[2]: Novy vymenny system?

From: Ivan Latecka (ivan@mediateam.cz)
Date: 03. 02. 2000, 14:15 CET


Jsem tvurce stranek a k optimalizaci se stavim asi takto:

Vytvarim pro sve zakazniky stranky pro ctyrkove verze MSIE a NN se
zapnutou podporou JavaScriptu a cookies (nevim proc bych se mel
vyhybat technologiim, ktere pouziva naprosta vetsina klientskych
prohlizecu a jsou pri tvorbe webu mnohdy velmi dulezite). Procento
lidi, pro ktere jsou stranky nezobrazitelne odhaduji na 10 %. Paklize
se zakaznikovi vyplati zaplatit mi v podstate dalsi variantu webu (v
podstate novy web) aby oslovil i tuto skupinu klientu rad mu ji
udelam. Kazdy si ovsem uvedomi ze cena za osloveni techto 10 % je
prilis vysoka vzhledem k tomu, ze se bude tato skupina klientu
neustale zmensovat. Mozna by se to vyplatilo pro weby ktere maji
desetitisice ci statisice pristupu. Pak je i tech 10 % hodne lidi. Je
to stejne jako kdyz budu tvorit jakykoliv jiny software. Budu ho delat
dejme tomu pro Windows. Ale co ti chudaci na MACu nebo na Linuxu,
Unixu,  BeOSu  ...?  Maj  hold  smulu.  Az  budu vedet, ze se mi vrati
investice do jejich platformy vyrobim dotycny software i pro ne.

Navic tu stoji otazka kdo je tech 10 % klientu. Co je to za cilovou
skupinu? Mohou to byt nejspise lide:

a) s takovymi prijmy ktere jsou pro potencialniho inzerenta nezajimave
- nemaji na pocitac za cca 20000 Kc. A jednim z nejdulezitejsich
pozadavku inzerentu na cilovou skupinu je dostatecne velka kupni sila.
Vzdycky jde v prve rade o penize.

b) dale jsou to lide z vetsinou z IT, kteri z ruznych pouzivaji Operu,
MSIE 2.0 apod. a kteri navic maji dalsi pristup na inet i pres nove
verze prohlizecu.

c) pak jsou to nejspise lide kteri nejsou ani IT specialiste, ani lide
s malou kupni silou, kteri jen jsou spokojeni se svou 486 a nevidi
duvod proc by ji meli menit. A tohle je asi jedina skupina, ktera by
stala za osloveni z tech 10 %. Kolik jich, ale je?

To se nikdy nedozvime dokud u nas nekdo nezaplati reprezentativni
pruzkum spotrebniho chovani lidi vzhledem k internetu a tak jsou toto
vse jen dohady.


Ivan Latecka
ivan@revolution.cz
www.revolution.cz
***********************************



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:36 CEST