Re: BannerCalls

From: Ludek ZITA (lzita@support.cz)
Date: 06. 02. 1999, 02:41 CET


>BannerCalls je naprosty nesmysl, ani ve svete se na velkych serverech
>nepouziva. Predevsim pole banneru nemuze mit zatim kvuli linkam takovou
>velikost, aby melo smysl delat na bannerech rozsahlejsi spot, jako treba v
>TV. Takze sdeleni na banneru je vetsinou kuse, heslovite, snazi se
zaujmout.
>
>Pokud nechate nekde porad viset jeden banner, tak ma mizivou odklikovost.
>Naopak - je treba se snazit zaujmout vice ruznymi bannery s ruznymi
>pobidkami.
>
>Z hlediska zadavatele je to jedno - zadavatel vi ze statistik (nebo by
vedet
>mel), ze clovek, ktereho banner neoslovi ani napotreti, je pro tento banner
>ztracen. Takze staci porovnat cenu BannerCalls s cenou za imprese vydelenou
>tremi a vite, jak na tom jste.
>


Zdravim.
Vidim, ze diskuze na toto tema se v teto chvili dostala spise do technicke
oblasti. Ja mohu prispet praktickou zkusenosti ze strany zadavatele reklamy.
Zhruba pred rokem jsme meli na Atlasu asi dva mesice pevnou reklamu v sekci
obchod (ted uz to nedelaji a bannery toci) a nastavala tim podobna situace,
protoze kdo hledal v te sekci tak nas tam porad videl. Je pravda, ze banner
mel mizivou odklikovost (pod 0.5%) a samozrejme nizky pocet shlednuti, ovsem
propagoval www adresu ( meli jsme tam za tu dobu asi ctyri a na kazdem tam
nejak byla) a celkova navstevnost serveru byla v podstate stejna jako
bezprostredne po te , kdyz  jsme meli na Seznamu klasicky banner (ucinnost
cca 2-3%). Takze nemohu souhlasit s tim, ze BannerCalls je nesmysl.
Myslim si, totiz, ze Inet zacina vice lidi pouzivat k vazne praci nez k
zabave. Takze na rozdil od surfera, ktery v podstate nic ani nehleda a rad
se pripadne necha prekvapit kliknutim na zajimavy banner, se casteji stava,
ze dotycny hleda konkretni informaci a specha. Cas podivat se na neco
zajimaveho ovsem ma az kdyz vse dokonci a najde. Do te doby se asi nebude
chtit rozptylovat nejaky klikanim na banner.
Takze pokud banner uvidi dlouho ( a nebude na nem neco ve smyslu "klikni a
uvidis" pripadne jine "triky") pak si muze lepe zapamatovat firmu nebo www
adresu a dukladne si ji spojit s Internetem. Pak prijde na stranky primo a
nebo pres nejakou vyhledavaci masinu a ucel reklamy je splnen.

Ludek ZITA
http://www.tvav.cz
http://www.sales.cz

P.S. Kdyz uz reaguji na prispevek pana Zandla musim zde uvest jeste jednu
zkusenost.
Co je nejaky banner proti sile medii.
Kdyz totiz loni v prosinci pan Zandl ve sloupecku na Mobilu napsal, ze u nas
pri nakupu veze usetril nejakou tu tisicovku (byly to asi dve vety fontem
velikosti c.1) tak nam navstevnost z tenkrat obvyklych 140 - 180 session
vyskocila na 520 sesion a pocet pristupu na hlavni stranu presahl 1000
mereno sluzbou Na Vrcholu) z toho ovsem vice nez polovina volala primo t.j.
neodklikavala odkaz na mobilu ale adresu si asi zapamatovala.

Touto cestou panu Zandlovi samozrejme za pochvalu dekuji.

Ludek ZITA



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:34 CEST