Re: Kolikrat zobrazit banner?

From: Libor Novacek (libor.novacek@novacomp.cz)
Date: 14. 10. 1998, 07:55 CEST


Martin Pegner, Koncept MEDIA, s.r.o. wrote:

> Mimochodem, pokud se nemylim tak zahranicni servri to tak delaji
> (tedy maximalne 3x banner jednomu klientu) - napr. doubleclick...

Zrovna jsem si precetl 5 clanku na Novinkach.cz, behem te doby
jsem videl 6 banneru - 5x u clanku a sesty na homepage. Byly
to banery 1. na Compaq 2. na Dodavatele technologii pro telefonovani
a  za 3. na ISDN. Kazdy banner jsem tedy dnes videl 2x a zrovna tak
to bude patrne cely tento tyden (takhle je to tam od pondeli). Takze
jestli se nepletu, uvidim kazdy z banneru jiste 10x.


Sluzba, ktera je navstevovana nekym stejnym kazdy den podle me nema
v CR sanci ziskat tak pestrou skalu banneru, aby nekde nevypadalo,
ze je to porad o tom samem :-)

Sam tocim na nasem novem serveru detektiv.cz momentalne 5 banneru.
Protoze jde ale o novou sluzbu, nevytoci se tam hned statisice, ale
kdyz s nekym chcete vymenit jen par tisic, tak se na vas vykasle.
Pritom si myslim, ze by ta pestrost neuskodila. Kdyz si nekdo dnes
bude cist nove clanky, proc ma videt zase vcerejsi bannery ?
Jenze inzerentu logicky nemuze byt tolik jako ctenaru/uzivatelu
ani 10x mene, bude to tak 1:1000 - u tech hodne tocenych banneru.
Na 1000 lidi na Internetu tak 1 banner (IMHO)

O bannerech tedy nelze tvrdit, ze pri kampani na ne kliklo 2% navstevniku,
kdyz je kazdy navstevnik  videl 10x. Prece nebude klikat 2x na ten samy,
takze pak je vlastne pravdou, ze odkliklo dokonce 20% uzivatelu, ale
bylo odkliknuto jen 2% zobrazenych banneru.

Takze ta cisla jsou na nic. Dulezita je navstevnost, periodicita, kdy se
stejny uzivatel vrati a spousta dalsich faktoru.

Ale mozna ze ucinnost banneru neni  zpusobena jen a jen odkliknutim,
ale ze tim opakovanim porad dokola se take splnuje ucel i kdyz ne na tak jako
kdyz se klikne.

Ostatne i v TV vidime kazdou nedeli mezi BH90210 reklamu na PEPSI i kdyz
jsme uz klikli... tedy koupili.... stejne tak na Wrigley's ci Always ;-)

Neplati nakonec v prenesenem smyslu, ze opakovani je matka moudrosti
resp. uspechu reklamy ;-)


> >> Jaky je vas nazor na vicenasobne zobrazovani banneru pri jedne navsteve?
> >> Je korektni vuci platicimu zakaznikovi zobrazit jeho banner jednomu
> >> navstevnikovi treba 10x, 20x, 100x za jednu navstevu? Nebo by to mel
> >> 'tocici' software nejak omezovat?

Libor Novacek

~~~~~~~~~~~~~~~~~~d@t@ktiv~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ======@  http://www.detektiv.cz  @========
novy zpravodajsky a informacni server ceskeho Internetu
   NOVA Computers, s.r.o. - http://www.novacomp.cz
     Internet aplikace, prezentace a poradenstvi
         Na Veseli 6/826, Praha 4 - Pankrac
       tel./fax: 02/421090, GSM : 0602/727336
          info@novacomp.cz info@detektiv.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:33 CEST