Re: Tema

From: Elidor (petr_cihelka@telecom.cz)
Date: 08. 09. 1998, 10:39 CEST


>Nemyslim, ze mas pravdu. Jestlize budes prodavat letadla, budes je i vyrabet
>(to znamena budes muset nejak pokryt jak fixni, tak i variablini naklady
>vyroby letadel). Predstava, ze prodas jedno letadlo a budes za vodou je
>milna (jedine, ze bys ho nekde ukradl).


kdyz prodam letadlo ( stejne tak jako cokoliv osatnoho ) tak do jeho ceny
zapocitam veskere naklady plus patricny zisk. Zisk ktery je konkurenceschopny, ale zaroven
zaruci firme a zamestnacum prezit a moznost vyrobit dalsi produkt ( zde letadlo )


>
>V zasade je to tak, ze se pro marketingove kampane uvadi, ze uspesne je
>dosahnout 2,2 nasobku trzeb v pomeru k vlozene castce za kampan.  Z toho pak
>lze pomerne snadno odvodit !uspesnost"
>
>BTW - mimo jine jde i o to, zda chces neco prodat, nebo taky treba jen
>nabizet informace levnejsi cestou nez je posta (muj pripad).
>
>



ne ne - je rozdil kdyz prodam jedno letadlo kde jsou zisky ponekud vetsi
nez kdyz prodam 1000 kusu plenek. nejde o to zda prodam jeden ci dva kusy
jde o to ze je vubec prodam prez toto medium. 
Marketing se zabyva nekolika aspekty :
1.) co prodavam
2.) kde prodavam
3.) pro jakou skupiu lidi jsou me sluzby ( vyrobky ) urceny
4.) v jakem pomeru je nabidka / poptavka
...... atd atd u nekterych veci je rozhodujici  i rocni doba .... ( kulich v lete )

pokud bych prodal letadlo prez Internet tak jsem uspesny
jiz jen z toho hlediska ze se tak stalo. 
( rekneme ze se denne proda 1000 aut znacky BMW - ( cifra neni zas tolik dulezita )
ovsem kolik jich prodam ve vietnamu ?? i kdybych tam zameril svou 
" bombastickou" reklamni kampan ( televize, rozhlas, noviny, (Internet), bilboardy,...
tak uspesnost nebude takrka zadna - je to dano
mnoha aspekty pricemz finace hraji velkou, ale ne rozhodujici roli
zde konkretne jde treba o politiku.

tedy stale stojim za svym nazorem - je dulezite rozlisit co nabizim
a dle toho rozlisovat uspesnost reklamy tam kde 1%  znamena uspech
jinde neznamena vubec nic 


Elidor



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:32 CEST