Dobry den - pro dalsi reakci opet zneuzivam uctu kolegy. >>Využijte tak návštěvnosti svých WWW stránek a nechte je vydělat opravdové >peníze! >>3% pro každého - Přestaňte si hrát, pojďte s námi vydělávat > >Muj osobni nazor je takovy, ze pro Vas - V.O.D. (r) je to velice vyhodne. >V podstate tak ziskate propagaci zadarmo, kterou zajisti webmasteri ve >vidine zisku. Kolik lidi asi nakoupi hned na poprve - po kliknuti na ikonku? jiste, partnerske linky jsou vyhodne, jinak bychom je nedelali. Zda se mi, ze v ze v teto diskuzi stale chodime v kruhu - cela vec se ma totiz trochu jinak. Pokud si tisice webmasteru da na sve stranky "hloupy link" na http://www.shop.cz, pak uspesnost jejich 3% linku je nizka a jedinym prinosem pro nas je nahodny zvedavec, ktery nic nekoupi. Vysledkem tak muze byt vysoka navstevnost, ale maly obrat. Vysoka navstevnost znamena nutnost lepsich linek, kvalitnejsiho HW a SW - dnes je to 2 procesorovy HP s 1GB RAM a WebSpeed. To vsak neni pro el.obchod meritko uspechu. V cem je kouzlo partnerskeho linku? Na SHOP.CZ je dnes uz cca. 25.000 polozek, po skonceni leta a navratu armady nasich "zadavacu" z prazdnin apod. se sortiment do konce roku snad zdvojnasobi. Jeho sire neni vazana pouze na jednu vertikalu jako napr. pouze knizni obchod. To nam sice dovoluje hrat si s vecma, jako cross-selling (koupite si fotak a k nemu knizku o foceni), ale dava malo moznosti pro propagaci konkretnich titulu zbozi. Na titulni strance mame napr. vzdy jen 3 tipy. Kazdych 14 dnu rozesilame e-mailem bulletin, ale ten take nesmi byt dlouhy. Predstavte si potencionalniho zakaznika, ktery jeste nevi ze chce neco konkretniho koupit a jde jen tak na http://www.shop.cz. Takovych zvedavcu je dost, ale ti nas neuzivi. Lepe si dokazu predstavit situaci fandy SCI-FI knizek, ktery (aniz by chtel neco kupovat), pravidelne chodi okouknout novinky na strance venovane recenzim SCI-FI atd. Nejaka knizka ho zaujme a pres 3%-ni link si ji muze rovnou zakoupit, aniz musi vyvijet enrgii v hledani mezi 16000 knihami na shop.cz. Jedna se o nakup impulzivni - stranka recenzi v nem vyvola vizi - chce mit vyrobek, ktery je jen na klik daleko. (pro tento pripad mame pripraveno partnerske rozsireni, kdy do URL zadate pouze ISBN recenzovane knihy a jako navrat dostnete informaci zda je na sklade a kolik stoji, nebo je jiz rozebrana - velmi jednoduche a pusobive) Recenzovane knihy muze prodavat Webmaster recenzi sam a nemusi se delit se shop.cz, reknete si. To je pravda, ale podivejte se kolik je na ceskem internetu el. obchodu - jake si myslite, ze maji obraty? kolik lidi tam kupuje? El. obchod, to neni jen pekna grafika v html, ale hlavne propracovana logistika zazemi - sklad, ucetnictvi, expedice, platebni metody, rizika apod. To uz se nemusi kazdemu vyplatit viz. zname "sevce drz se sveho kopyta". Na namitku, ze na poprve nikdo nic drazsiho pres 3% link nekoupi (musi se zeptat manzelky apod.) nedokazu odpovedet a myslim si, ze muze byt do jiste miry opodstatnena. Vasi snahou by melo byt, aby si zakaznik nedal do bookmarku stranku konkretniho zbozi na shop.cz, ale stranku Vasi, kde je vice informaci a pridane hodnoty, nez u nas. Proto prece existujete, ne? Vas server je vuci shop.cz vlastne jakymsi portalem, ktery "zneuziva" shop.cz pouze k vlastnimu ukonu prodeje. Vase stranky a informace o produktu na nich by mely byt lepsi! Dokazu si take zive predstavit, ze napr. studenti podnikatelsko-spravni fakulty pouzivaji 3%-linky v ramci studia, aby si vyzkouseli, jak funguje e-commerce. Po uspesnem odzkouseni, si treba postavi svuj vlastni obchod. Nasim cilem je vybudovat duveru ke znacce SHOP.CZ, kdy pred objednavkou nepochybujete, zda zbozi dostanete, kdy a v jakem stavu. Zda budete moci uskutecnit reklamaci apod. Pokud se nam tohoto cile podari dosahnout, pak sance nakupu pres 3% link na SHOP.CZ bude mnohem vetsi, nez kdekoliv jinde. BTW mate nekdo s nami negativni/pozitivni zkusenosti? Jsme lacni po feedbacku - boty clovek dela asi porad, ale snazime se je maximalne redukovat a ucit se z nich. Musime vsak o nich vedet :-) > >Pamatuji si na Vasi tiskovou zpravu, kde bylo popisovano instalovani >serveru oid IBM z duvodu velmi velike navstevnosti, ale obraty uvedene >v te same zprave spise naznacovaly tomu, ze hodne lidi brouzda, ale >jen malokdo nakoupi. Co do obratu SHOP.CZ - viz. tiskova zprava z minuleho roku - obrat roste, je jiz mnohem vetsi, nez co bylo udano v tiskove zprave. Stale jsou to vsak relativne nizka cisla. Zajimave je, ze napr. cervenec a srpen jsou nejlepsi mesice ze vsech - nemela by byt doba klidu? Podle toho, jak sledujeme co se nakupuje a kym (jake domeny, pohlavi apod.) zjistujeme, ze vzrostl podil zakazniku z rad beznych uzivatel itnernet, nikoliv tedy technical junkies, ale zejmena zen - manazerky, sekretarky apod. Vypada to, jako kdyby se poprve pripojily k internetu a el. nakupum pristupovali se samozrejmosti a bez obav. To je dobry signal. > >Pokud to dobre chapu, dostanu 3% jen z nakupu, ktery bezprostredne >nasleduje kliknuti na ikonku - ne z nakupu "ziskaneho" zakaznika. ano - viz. vyse > >Vysla uz letos nejaka tiskova zprava V.O.D. (r) kde by se uvadely dosazene >obraty, ci je to vase obchodni tajemnstvi ? vysi obratu stale nezverejnujeme - zverejnime ji na konci roku - tedy spise az v polovine ledna, kdy budeme vedet, co se vratilo a co ne. timto dlouhym mailem jsem se jen snazil ukazat, ze 3%linky maji smysl - zalezi vsak na tom, jak jich dokazete vyuzit a jakou mate fantazii. S pozdravem Petr K. Ulrich vykonny reditel INET, a.s. **************************************************************************** * Nechte sve WWW stranky vydelavat za Vas a ziskejte provizi 3% z obratu * * Virtualniho Obchodniho Domu!(r) http://www.shop.cz * * * * Informace o partnerskem programu ziskate na http://www.shop.cz/partneri * * * * Petr K. Ulrich The Web & Internet specialists * * vykonny reditel INET, a.s. * * tel. (+420) 5 4132 1276 kl. 346, 171 * * tel. (+420) 5 4124 2414 mobil: 0602 711 890 * * fax. (+420) 5 4121 2696 E-mail: petr.ulrich@inet.cz * * * * http://WWW.INET.CZ * * http://WWW.SHOP.CZ * **************************************************************************** -- Tomas 'teaC' Moscak <------<w.e.b..d.e.s.i.g.n.e.r.>----------------- INET, a.s., Kralovopolska 139, Brno teac@inet.cz -------------< http://www.inet.cz/~teac/ >------>
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:31 CEST