Re: 3% linky na shop.cz

From: Tomas Moscak (teac@inet.cz)
Date: 25. 08. 1998, 13:32 CEST


Dobry den - pro dalsi reakci opet zneuzivam uctu kolegy.

>>Využijte tak návštěvnosti svých WWW stránek a nechte je vydělat
opravdové
>peníze!
>>3% pro každého - Přestaňte si hrát, pojďte s námi vydělávat
>
>Muj osobni nazor je takovy, ze pro Vas - V.O.D. (r) je to velice
vyhodne.
>V podstate tak ziskate propagaci zadarmo, kterou zajisti webmasteri ve
>vidine zisku. Kolik lidi asi nakoupi hned na poprve - po kliknuti na
ikonku?

jiste, partnerske linky jsou vyhodne, jinak bychom je nedelali. Zda se
mi,
ze v ze v teto diskuzi stale chodime v kruhu - cela vec se ma totiz
trochu
jinak.

Pokud si tisice webmasteru da na sve stranky "hloupy link" na
http://www.shop.cz, pak uspesnost jejich 3% linku je nizka a jedinym
prinosem pro nas je nahodny zvedavec, ktery nic nekoupi. Vysledkem tak
muze
byt vysoka navstevnost, ale maly obrat. Vysoka navstevnost znamena
nutnost
lepsich linek, kvalitnejsiho HW a SW - dnes je to 2 procesorovy HP s 1GB

RAM a WebSpeed. To vsak neni pro el.obchod meritko uspechu.

V cem je kouzlo partnerskeho linku? Na SHOP.CZ je dnes uz cca. 25.000
polozek, po skonceni leta a navratu armady nasich "zadavacu" z prazdnin
apod. se sortiment do konce roku snad zdvojnasobi. Jeho sire neni vazana

pouze na jednu vertikalu jako napr. pouze knizni obchod. To nam sice
dovoluje hrat si s vecma, jako cross-selling  (koupite si fotak a k nemu

knizku o foceni), ale dava malo moznosti pro propagaci konkretnich
titulu
zbozi. Na titulni strance mame napr. vzdy jen 3 tipy. Kazdych 14 dnu
rozesilame e-mailem bulletin, ale ten take nesmi byt dlouhy.

Predstavte si potencionalniho zakaznika, ktery jeste nevi ze chce neco
konkretniho koupit a jde jen tak na http://www.shop.cz. Takovych
zvedavcu
je dost, ale ti nas neuzivi.

Lepe si dokazu predstavit situaci fandy SCI-FI knizek, ktery (aniz by
chtel
neco kupovat), pravidelne chodi okouknout novinky na strance venovane
recenzim SCI-FI atd. Nejaka knizka ho zaujme a pres 3%-ni link si ji
muze
rovnou zakoupit, aniz musi vyvijet enrgii v hledani mezi 16000 knihami
na
shop.cz. Jedna se o nakup impulzivni - stranka recenzi v nem vyvola vizi
-
chce mit vyrobek, ktery je jen na klik daleko. (pro tento pripad mame
pripraveno partnerske rozsireni, kdy do URL zadate pouze ISBN
recenzovane
knihy a jako navrat dostnete informaci zda je na sklade a kolik stoji,
nebo
je jiz rozebrana - velmi jednoduche a pusobive)

Recenzovane knihy muze prodavat Webmaster recenzi sam a nemusi se delit
se
shop.cz, reknete si. To je pravda, ale podivejte se kolik je na ceskem
internetu el. obchodu - jake si myslite, ze maji obraty? kolik lidi tam
kupuje?

El. obchod, to neni jen pekna grafika v html, ale hlavne propracovana
logistika zazemi - sklad, ucetnictvi, expedice, platebni metody, rizika
apod. To uz se nemusi kazdemu vyplatit viz. zname "sevce drz se sveho
kopyta".

Na namitku, ze na poprve nikdo nic drazsiho pres 3% link nekoupi (musi
se
zeptat manzelky apod.) nedokazu odpovedet a myslim si, ze muze byt do
jiste
miry opodstatnena. Vasi snahou by melo byt, aby si zakaznik nedal do
bookmarku stranku konkretniho zbozi na shop.cz, ale stranku Vasi, kde je

vice informaci a pridane hodnoty, nez  u nas. Proto prece existujete,
ne?
Vas server je vuci shop.cz vlastne jakymsi portalem, ktery "zneuziva"
shop.cz pouze k vlastnimu ukonu prodeje. Vase stranky a informace o
produktu na nich by mely byt lepsi!

Dokazu si take zive predstavit, ze napr. studenti podnikatelsko-spravni
fakulty pouzivaji 3%-linky v ramci studia, aby si vyzkouseli, jak
funguje
e-commerce. Po uspesnem odzkouseni, si treba postavi svuj vlastni
obchod.

Nasim cilem je vybudovat duveru ke znacce SHOP.CZ, kdy pred objednavkou
nepochybujete, zda zbozi dostanete, kdy a v jakem stavu. Zda budete moci

uskutecnit reklamaci apod. Pokud se nam tohoto cile podari dosahnout,
pak
sance nakupu pres 3% link na SHOP.CZ bude mnohem vetsi, nez kdekoliv
jinde.

BTW mate nekdo s nami negativni/pozitivni zkusenosti? Jsme lacni po
feedbacku - boty clovek dela asi porad, ale snazime se je maximalne
redukovat a ucit se z nich. Musime vsak o nich vedet :-)

>
>Pamatuji si na Vasi tiskovou zpravu, kde bylo popisovano instalovani
>serveru oid IBM z duvodu velmi velike navstevnosti, ale obraty uvedene
>v te same zprave spise naznacovaly tomu, ze hodne lidi brouzda, ale
>jen malokdo nakoupi.

Co do obratu SHOP.CZ - viz. tiskova zprava z minuleho roku - obrat
roste,
je jiz mnohem vetsi, nez co bylo udano v tiskove zprave. Stale jsou to
vsak
relativne nizka cisla. Zajimave je, ze napr. cervenec a srpen jsou
nejlepsi
mesice ze vsech - nemela by byt doba klidu? Podle toho, jak sledujeme co
se
nakupuje a kym (jake domeny, pohlavi apod.) zjistujeme, ze vzrostl podil

zakazniku z rad beznych uzivatel itnernet, nikoliv tedy technical
junkies,
ale zejmena zen - manazerky, sekretarky apod. Vypada to, jako kdyby se
poprve pripojily k internetu a el. nakupum pristupovali se samozrejmosti
a
bez obav. To je dobry signal.

>
>Pokud to dobre chapu, dostanu 3% jen z nakupu, ktery bezprostredne
>nasleduje kliknuti na ikonku -  ne z nakupu "ziskaneho" zakaznika.

ano - viz. vyse

>
>Vysla uz letos nejaka tiskova zprava V.O.D. (r) kde by se uvadely
dosazene
>obraty, ci je to vase obchodni tajemnstvi ?

vysi obratu stale nezverejnujeme - zverejnime ji na konci roku - tedy
spise
az v polovine ledna, kdy budeme vedet, co se vratilo a co ne.

timto dlouhym mailem jsem se jen snazil ukazat, ze 3%linky maji smysl -
zalezi vsak na tom, jak jich dokazete vyuzit a jakou mate fantazii.


S pozdravem

Petr K. Ulrich
vykonny reditel INET, a.s.

****************************************************************************

*  Nechte sve WWW stranky vydelavat za Vas a ziskejte provizi 3% z
obratu  *
*        Virtualniho Obchodniho Domu!(r)
http://www.shop.cz            *
*
*
*  Informace o partnerskem programu ziskate na
http://www.shop.cz/partneri *
*
*
* Petr K. Ulrich                           The Web & Internet
specialists  *
* vykonny reditel INET,
a.s.                                               *
* tel. (+420) 5 4132 1276 kl. 346,
171                                     *
* tel. (+420) 5 4124 2414                  mobil:  0602 711
890            *
* fax. (+420) 5 4121 2696                  E-mail:
petr.ulrich@inet.cz     *
*
*
*
http://WWW.INET.CZ                              *
*
http://WWW.SHOP.CZ                              *
****************************************************************************

--
                                                   Tomas 'teaC' Moscak

<------<w.e.b..d.e.s.i.g.n.e.r.>-----------------
INET, a.s., Kralovopolska 139, Brno                       teac@inet.cz
                      -------------< http://www.inet.cz/~teac/ >------>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:31 CEST